BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

home page
about us
services
 
products
contacts



                                                                     


Raport anual de evaluare internă a calităţii educaţiei




Raport pentru anul şcolar 2010-2011, finalizat la data de 3.10.2011 de către CEAC,
având următoarea componenţă:

 

1.    Matei Alexandra - coordonator

2.    Cotruş Victoria – responsabil

3.    Săcui Camelia – membru

4.    Măcinic Roxana – membru

5.    Dobra Andreea – reprezentantul elevilor

6.    Băilă Mirela – reprezentantul părinţilor

7.    Dobra Rovin – reprezentantul Consiliului Local

 

 

PARTEA I.  INFORMATII GENERALE

 

NOTA:

Informaţiile din această primă parte, chiar dacă nu se referă direct la calitatea serviciilor educaţionale, sunt relevante pentru beneficiarii direcţi şi indirecţi şi le pot orienta opţiunile pentru o unitate şcolară sau alta, pentru un profil de pregătire sau pentru o anumită specializare.

 

A) DATE DE IDENTIFICARE:

 

Denumirea unităţii de învăţământ :

COLEGIUL PENTRU AGRICULTURĂ ŞI INDUSTRIE ALIMENTARĂ „ŢARA BÂRSEI” PREJMER

 

 

Unitate de  învăţământ   din sistemul  de stat /particular:

DE STAT

 

Localitate / judeţ:

PREJMER/BRAŞOV

 

Adresa :

STR.BRAŞOVULUI 160A

Cod poştal:

507165

Telefon – fax (incluzând prefixul de zonă):

TEL. 0268362480, FAX. 0268362832

E - mail:

colegiul_prejmer@yahoo.com

Niveluri de învăţământ / specializări /calificări profesionale  autorizate să funcţioneze provizoriu / acreditate :

(se va preciza baza legală de funcţionare pentru fiecare nivel de învăţământ / specializare / calificare profesională )

 

Colegiul ”Ţara Bârsei” Prejmer, funcţionează ca unitate de învăţământ de stat din anul 1956.

 

Liceu

Profil resurse naturale şi protecţia mediului:

-domeniul: agricultură –nivelul 3 – tehnician veterinar – OMEC 5770/2006

- domeniul: agricultură –nivelul 3 – tehnician în agroturism – OMEC 3040/2008

- domeniul: agricultură –nivelul 3 – tehnician pentru animale de companie – OMEC 5770/2006

- domeniul: agricultură –nivelul 2 – lucrător în agroturism – OMEC 5770/2006

-domeniul: industrie alimentară – nivelul 3 – tehnician analize produse alimentare – OMEC 5770/2006

-domeniul: industrie alimentară – nivelul 3 – tehnician în industria alimentară – OMEC 5770/2006

-domeniul: industrie alimentară – nivelul 2– preparator produse din carne şi peşte – OMEC 5770/2006

Profil servicii:

-domeniul: comerţ – nivel 3 – tehnician în activităţi economice – OMEC 5770/2006

-domeniul: comerţ – nivel 3 – tehnician în activităţi de comerţ – OMEC 5770/2006

-domeniul: comerţ – nivel 2 – comerciant vânzător – OMEC 5770/2006

 

Postliceal

-domeniul agricultură – tehnician activităţi de agroturism montan – OMECI 5713/2009

-domeniul industrie alimentară – tehnician controlul calitaţii produselor agroalimentare – OMEC 5770/2006

 

   

Unitatea de învăţământ a înaintat Raport anual de evaluare internă la ARACIP în anul/anii.

2006-2007, 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010


 B) INFORMAŢII PRIVIND EFECTIVELE DE ELEVI la începutul anului şcolar 2011-2012:

   

Nivel de învăţământ

 

Număr de clase/ grupe

Număr de elevi / copii / adulţi:

Forma

de învăţământ

Limba de predare

Liceal,

(ciclul inferior)

din care

cl. a –IX-a

3

74

zi

română

cl. a –X-a

2

50

zi

română

cl. a –XI-a

1

39

seral

română

Total

6

163

 

 

An de completare

 

1

18

seral

română

Liceal

(ciclul superior)

cl. a –XI-a rd

3

67

zii

română

cl. a –XII-a rp

1

16

zi

română

cl. a –XI-a rd

3

99

seral

română

cl. a –XII-a rp

1

30

seral

română

cl. a –XII-a rd

2

49

zi

română

cl. a –XIII-a rp

2

30

zi

română

cl. a –XII-a rd

1

42

seral

română

cl. a –XIII-a rp

1

37

seral

română

cl. a –XIII-a rd

1

37

seral

română

cl. a –XIV-a rp

2

63

seral

română

Total

17

470

 

 

Postliceal,
din care

 

Postliceal,

din care

an I

1

40

zi

română

an II

1

39

zi

română

Total

2

79

 

 


 Distribuţia efectivelor de elevi, din anul şcolar curent,  în funcţie de filieră, profil / domeniu, specializare / calificare profesională:

 

Nr. Crt.

Nivel

Filieră

Profil / Domeniu

Specializare / Calificare profesională

Număr clase

Număr elevi

1.

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician veterinar

a-IX-a

1

25

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în activităţi de agroturism

a-IX-a

1

24

 

Liceal

tehnologică

Servicii

Tehnician în activităţi de comerţ

a-IX-a

1

25

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician veterinar

a-X-a

1

21

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician analize produse alimentare

a-X-a

1

29

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în activităţi de agroturism

a-XI-a seral ciclul inferior

1

39

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician veterinar

a-XI-a rd

1

21

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician analize produse alimentare

a-XI-a rd

1

26

 

Liceal

tehnologică

Servicii

Tehnician în activităţi economice

a-XI-a rd

1

20

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în activităţi de agroturism

a-XI-a seral  rd ciclul superior

1

39

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician agromontan

a-XI-a seral rd ciclul superior

2

60

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician veterinar

a-XII-a rd

1

20

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în agroturism

a-XII-a rd

1

29

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în agroturism

a-XIII-a seral rd

1

37

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în agroturism

a-XII-a seral rd

1

42

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în industria alimentară

a-XII-a rp

1

16

 

Liceal

tehnologică

Servicii

Tehnician în activităţi de comerţ

a-XII-a seral  rp ciclul superior

1

30

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în industria alimentară

a-XIII-a seral  rp

1

37

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în industria alimentară

a-XIII-a rp

1

14

 

Liceal

tehnologică

Servicii

Tehnician în activităţi de comerţ

a-XIII-a rp

1

19

 

Liceal

tehnologică

Servicii

Tehnician în activităţi de comerţ

a-XIV-a seral rp

1

38

 

Liceal

tehnologică

Resurse naturale şi protecţia mediului

Tehnician în industria alimentară

a-XIV-a seral rp

1

25

2.

An de completare

 

Comerţ

Comerciant-vânzător

a-XII-a seral

1

18

3.

Postliceal

 

Industrie alimentară

Tehnician controlul calităţii produselor agroalimentare

an I

1

40

 

 

 

Agricultură

Tehnician activităţi de agroturism montan

an II

1

39

 

 C) INFORMAŢII PRIVIND RESURSELE UMANE

 C.1.Personalul  de conducere:

 

Director





(numele şi prenumele)

Calificarea

 

Gradul didactic

Vechime la catedră

Documentul de numire în funcţie

Modalitatea numirii pe funcţie

Unitatea de învăţământ la care are norma de bază

Unitatea de învăţământ la care este titular
(dacă e cazul)

Observaţii - dacă este cazul
(directorul este cadru didactic cu studii în străinătate echivalate / neechivalate în România)

Drinovan Maria

Inginer zootehnist

I

30

OMECT 3893/2008

Concurs

CAIA „Tara Barsei” Prejmer

 

 

Director adjunct

(numele şi prenumele)

 

 

 

 

 

 

 

 

Matei Alexandra

Profesor matematica

I

23

Decizia ISJ 2010

Delegatie

CAIA „Tara Barsei” Prejmer

 

 

 

C.2.Personalul didactic:

 

Număr total de cadre didactice

Număr de norme didactice întregi / posturi

 

Număr de cadre didactice cu norma de bază în unitatea de învăţământ/ procent din număr de persoane / norme întregi, după caz

 

Număr de titulari/procent din număr de norme întregi / posturi

 

Număr de cadre  calificate / procent din număr de cadre didactice

 

Modalitatea angajării pe post*

(titularizare,  detaşare, suplinire, transfer;exprimare numerică şi procentuală)

Observaţii - dacă este cazul

(personal didactic cu studii în străinătate echivalate/neechivalate în România)

 

37

39

35-94.6%

22-57.9%

37-100%

22 titulari – 59.45%

15 suplinire – 40.54%

 

 

*Notă :

1. Pentru personalul didactic din unităţile de învăţământ de stat se va face referire la modalitatea angajării pe post în conformitate cu

Legea nr.84/1995, şi cu Legea nr.128/1997

2. Pentru personalul didactic din unităţile de învăţământ particulare se va face referire la modalitatea angajării pe post în conformitate cu Legea nr.84/1995, cu Legea nr.128/1997, O.MEdC  5656/2004, precum şi cu precitările MEdCT nr.34536/18.06.2008

Distribuţia pe grade didactice a personalului didactic angajat:

 

Număr personal didactic calificat:

Număr personal didactic Necalificat

Cu doctorat

Cu gradul I

Cu gradul II

Cu Definitivat

Fără definitivat

 

-

13

9

9

6

-

C.3.Personalul  didactic auxiliar -  număr pe categorii:

 

Categorie de personal

Număr de persoane încadrate

Număr de norme pentru fiecare categorie de personal

                                 Numărul de personal este:

sub normativele privind  încadrarea categoriei respective de personal

la nivelul normativelor privind  încadrarea categoriei respective de personal

 

peste normativele privind  încadrarea categoriei respective de personal

Contabil sef

1

1

 

X

 

Secretar sef

1

1

 

X

 

Secretar

1

1

 

X

 

Laborant

2

2

 

X

 

Administrator retea

1

1

 

X

 

Bibliotecar

1

1

 

X

 

Administrator patrimoniu

1

1

 

X

 

 C.4.Personalul nedidactic (număr pe categorii):

 

Categorie de personal

Număr de persoane încadrate

Număr de norme pentru fiecare categorie de personal

                                 Numărul de personal este:

sub normativele privind  încadrarea categoriei respective de personal

la nivelul normativelor privind  încadrarea categoriei respective de personal

 

peste normativele privind  încadrarea categoriei respective de personal

Ingrijitor

7

7

X-1 post vacant

 

 

Muncitor

2

2

 

X

 

Paznic

2

2

 

X

 

Portar

1

1

 

X

 

Fochist

1

1

 

X

 

 

D) INFORMAŢII PRIVIND SPAŢIILE ŞCOLARE

 

Nr.

crt.

Tipul de spaţiu

Număr

spaţii

Suprafaţă (mp)

1.

Săli de clasă /grupă

12

60mp/sală

2.

Cabinete*

3

60mp/sală

3.

Laboratoare*

7

70mp/sală

4.

Ateliere*

3

400/570/800mp

5.

Sală şi / sau teren de educaţie fizică şi sport*

1+1

360/350mp

 

 

Unitatea  funcţionează  cu un număr de 2 schimburi, durata orei de curs/ activităţilor didactice fiind de 50 minute, iar a pauzelor/ activităţilor recreative  fiind de 10 minute.

 

E) INFORMAŢII PRIVIND SPAŢIILE AUXILIARE

 

Nr.
crt.

Tipul de spaţiu

Număr spaţii

Suprafaţă (mp)

1.

Bibliotecă şcolară / centru de informare şi documentare

1+1

60/120mp

2.

Sală pentru servit masa*

1

120mp

3.

Dormitor *

15

30mp

4.

Bucătărie *

1

200mp

5.

Spălătorie *

1

28mp

6.

Spaţii sanitare*

10

32mp

7.

Spaţii depozitare materiale didactice

10

21mp/sală

8.

Magazie materiale de curăţenie

1

20mp

9.

Magazie unelte

1

20mp

10.

Centrală termică

1

200mp

 

 D)  INFORMAŢII PRIVIND SPAŢIILE ADMINISTRATIVE

 

Nr. crt.

Tipul de spaţiu

Număr spaţii

Suprafaţă (mp)

1.

Secretariat

1

21mp

2.

Spaţiu destinat echipei manageriale

2

21mp/birou

3.

Contabilitate *

1

21mp

4.

Casierie  *

1

21mp

5.

Birou administraţie*

1

21mp

 

 F) CURRICULUM 

 Curriculum  utilizat de unitatea de învăţământ este cel naţional / alternativ aprobat prin:

 OMECTS nr. 3641/03.02.2011 - Plan cadru de învățământ pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocațională, profilul teologic

 Ordin M.E.C.T.S. nr. 3081/27.01.2010 cu privire la aprobarea planului-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi și învățământ seral. Document valabil începând cu data de 01.09.2010

 ORDIN nr. 3331/25.02.2010 cu privire la aprobarea planurilor de învățământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică săptămânală și pregătire practică comasată pentru clasele a IX-a și a X-a ciclul inferior al învățământului liceal, filiera tehnologică, formele de învățământ zi și seral

OMECTS Nr. 4463/12.07.2010 cu privire la aprobarea programelor şcolare pentru cultura de specialitate, pregătire practică săptămânala şi pregătire practică comasată pentru clasa a X-a ciclul inferior al învăţământului liceal, filiera tehnologică-domeniile de pregătire generală, pentru care se asigură pregatirea prin învăţământul preuniversitar

ORDIN nr. 3423/18.03.2009 cu privire la aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică şi strategii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii, pentru clasele a XI-a - a XII-a şi a XII-a - a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi

ORDIN nr. 3412/16.03.2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru: clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii; clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare; clasa a XI-a, anul de completare; clasele a XI-a - a XII-a şi a XII-a / a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi sera

Ordinul M.E.C.I. nr. 5099/2009 privind aprobarea de programe şcolare pentru discipline de studiu din învăţământul liceal. Ordinul şi anexele corespunzătoare acestui ordin sunt incluse în arhivă

Ordinul M.E.C.I. nr. 5098/2009 privind aprobarea programelor şcolare pentru disciplinele de studiu din învăţământul preuniversitar

Ordinul M.E.C.I. nr. 4857/31.08.2009 privind aprobarea programelor şcolare pentru clasa a IX-a ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică-domeniile de pregătire de bază, a standardelor de pregătire profesională, a planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru unele calificări profesionale de nivel 2, 3 şi 3 avansat ( postliceală ) pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar.

 ORDIN nr. 3423/18.03.2009 cu privire la aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică şi strategii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii, pentru clasele a XI-a - a XII-a şi a XII-a - a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi

ORDIN nr. 3412/16.03.2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru: clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii; clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare; clasa a XI-a, anul de completare; clasele a XI-a - a XII-a şi a XII-a / a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral

ORDIN nr. 3411/16.03.2009 cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral

ORDIN nr. 3313/2.03.2009 "privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică şi stagii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii, pentru clasa a X-a a şcoalii de arte şi meserii, clasa a XI-a an de completare, clasele a XI-a/ a XII-a şi a XII-a/ a XIII-a, ciclul superior al liceului tehnologic şi a planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, clasa a X-a liceu tehnologic, cursuri de zi şi serale

ORDIN nr. 3312/2.03.2009 "privind aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică şi stagii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii, pentru clasa a IX-a a liceului tehnologic, cursuri de zi şi seral

ORDIN nr. 3451/09.03.2004 privind aprobarea curriculumului pentru cultura de specialitate şi instruire practică din aria curriculară Tehnologii, la clasele a IX-a şi a X-a, şcoala de arte şi meserii precum şi a curriculumului diferenţiat la cultura de specialitate din aria curriculară Tehnologii, la clasele a IX-a şi a X-a, liceul tehnologic.

ORDIN nr. 1847/29.08.2007 referitor la aprobarea standardelor de pregătire profesională, a planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate aferentă ariei curriculare Tehnologii, pentru unele calificări profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar

ORDIN nr. 4947/23.08.2006 referitor la aprobarea standardelor de pregătire profesională, a planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate aferentă ariei curriculare Tehnologii, pentru calificările noi de nivel 1, 2 şi 3.

ORDIN nr. 3008/05.01.2005 cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru anul de completare, clasa a XI-a.

ORDIN nr. 4705/29.07.2005 privind aprobarea curriculumului din aria curriculară Tehnologii pentru anul de completare, clasa a XI-a

ORDIN nr. 3172/30.01.2006 referitor la aprobarea a planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate, aferentă ariei curriculare Tehnologii, pentru ruta directă de calificare – la clasele a XI-a şi a XII-a învăţământ de zi, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică – şi pentru ruta progresivă de calificare – la clasele a XII-a şi a XIII-a învăţământ de zi, prin şcoala de arte şi meserii şi anul de completare.

 

PARTEA A II-A

 DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII REALIZATE

 

•         Atingerea scopurilor şi obiectivelor stabilite în PAS şi în planurile operaţionale pentru anul şcolar

•         Stabilirea în statul de funcţii a necesarului de personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic

•         Colaborarea cu Consiliul Local Prejmer şi ISJ Braşov în scopul corelării între specializările studiate în şcoală şi piaţa locală a muncii

•         Participarea cadrelor didactice la cursuri de formare

•         Informarea şi stimularea personalului didactic auxiliar de a participa la programe de formare şi dezvoltare profesională

•         Intensificarea sistemului de gestionare a informaţiei: înregistrarea, prelucrarea şi utilizarea datelor şi informaţiilor despre elevi

•         Revizuirea ofertei educaţionale în funcţie de rezultatele învăţării şi evaluării, de cerinţele pieţii locale astfel încât să se realizeze planul de şcolarizare in anul şcolar

•         Actualizarea sistematică a bazei de date (la orice modificare intervenită). Există un responsabil care efectuează modificările survenite, referitoare la asigurarea internă a calităţii astfel încât baza de date oferă informaţii complete şi actuale

•         Colaborarea cu părinţii prin realizarea lectoratelor pe diferite teme şi implicarea acestora în activitatea şcolii: Consiliul Reprezentativ al Părinţilor a participat efectiv la viaţa şcolii

•         Au fost stabilite colaborări cu agenţii economici şi au fost semnate convenţiile de practică

•         Toate comisiile de lucru sunt funcţionale şi au fost  înfiinţate în conformitate cu standarde naţionale de calitate

•         Imaginea şcolii a fost îmbunătăţită prin: realizarea însemnelor şcolare, a siglei şi materiale de promovare-pliante, postere, rollup, bannere, site-ului şcolii,

•         Stabilirea unor planuri de măsuri în vederea creşterii coeficientului de promovabilitate la examenele finale.

•         Au fost realizate activităţi specifice: lecţii deschise, asistenţe  la Consiliere şi Orientare, şedinţe ale cercurilor pedagogice la nivel de oraş. la nivel de arii curriculare şi la nivel de catedră

•         îmbunătăţirea experienţei de învăţare şi  creşterea performanţei elevilor la olimpiade interdisciplinare, concursuri sportive, concursuri tematice

•         Îmbunătăţirea mediului educaţional prin optimizarea modalităţilor de învăţare, a echipamentelor şi materialelor didactice

•         Activităţile extraşcolare au implicat toţi actorii educaţionali: elevi (prin Consiliul  Elevilor), părinţii (prin Consiliul Reprezentativ al Părinţilor), cadrele didactice  

•         Funcţionarea eficientă a structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii

•         Implicare în proiecte FSE în calitate de beneficiar, experţi, grup ţintă


 ACTIVITATI  2010-2011

 ·         SNAC-activitati in colaborare cu gradinita 29 Brasov, vizita la Manastirea Marcus, elevi voluntari din cls.10-a, Stefania Litzarcek, Flavius Farcas, Dana Dragos, Alexandra Matei – sept.2010

·         Participare la ZIUA CURATENIEI, proiect let’s do it, Mariana Mandrila, profesori si elevi voluntari – sept.2010

·         Agenda Europa, responsabil Alexandra Matei, diriginti si elevi din cls. 11-a - sept.2010

·         Vizita de studii la stana Rupea – 12A-Foica+Marica – octombrie  2010

·         Continuarea proiectului OMV Austria si HERO Cluj – ‘Calatori in Prejmer” – Sacui+Mandrila+Litzarcek – locul III pe tara

·         Excursie de studii – cls.11B – vizite la pensiuni, cetate etc.-Viscri-Dragos

·          Concurs Activ-watch – agentia de monitorizare a presei – Sacui+Meret+Macinic+cls.10

·         Actiune in colaborare cu Politia Brasov-compartimentul de prevenire si Politia Prejmer – Ai o singura viata si posibilitatea de a allege-ori o traiesti frumos, ori iti bati joc de ea – Roxana Macinic+Alexandra Matei+Marius Otelea

·         Prezentare material – educatia adultilor – in cadrul unui proiect al ISJ Brasov – Matei

·         Participare la proiectul “Autocunoaştere, Informare, Dezvoltare personală pentru o carieră profesională de succes – A.I.D.” proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013. Acesta se va derula pe parcursul a trei ani şcolari şi are ca beneficiari 64 de elevi din şcoala noastră, din clasele a XI a (şi viitoare a XI a) şi a XII a (şi viitoare a XII a)

·         Expozitie aranjamente de iarna- XI B , prof.Barascu

·         Spectacol Craciun- Vin colindatorii! – cu participarea ansamblului folkloric de la liceul din Rupea  -Foica 

·         Cu colindul la Casa Sperantei – Cla XII, XIIIC Palcu si Baila

·         Ziua de nastere a lui Eminescu Palcu

·         Unirea Principatelor – Palcu

·         Protocol  cu Fundatia Tineri pentru tineri – programe de promovare a sanatatii si educatiei pentru sanatate – Meret si Macinic

·         Activitati sportive- Otelea

o   Handbal  fete-locul4/judet

o   Fotbal baieti-locul2/judet

o   Tenis de masa baieti-participare faza judeteana

o   Tenis de masa fete-participare faza judeteana

o   Cros-participare faza judeteana

o   Handball baieti-locul 2 /microcerc

·         Participarea la concursul “ Scoala pentru un viitor verde” – cl a Xia B – Meret, Otelea si Macinic

·         Biblionet- Lumea in biblioteca mea- IREX Bucuresti concursul “Azi n-am fost la biblioteca -  Palcu

·         Participarea la proiectul “Tineri, impotriva violentei” – prof.Macinic

·         Expozitie de  obiecte produse traditionale – cl XI B Ionascu

·         Participare la Fasching 2011 – concurs gastronomic – Petri, Ionascu, Mustata

o   – expozitie masti – Barascu Si Dragos

o   Vazare clatite- XII C Toth si Giurgiu

·         Participare la Proiectul National MARTOR LA TRADITII-desfasurat in 3 etape la Constanta-prof.Palcu Claudia

o   Etapa1 – Traditii de iarna-20.12.2010-25.01.2011, elev Ciobanu Cornel, cls.10C

o   Etapa 2 – Traditii de Dragobete-15.01-25.02.2011, elevi 12C, mentiune Tazlauanu Loredana

o   Etapa 3 – Traditii de primavera-15.02-1.03.2011, elev Olar Delia cls.12C

·         Participare la Expozitia Nationala Concurs-MARTISOR 2011, a Asociatiei Cultural-Stiintifice “Vasile Pogor” Iasi-prof.Palcu Claudia, elevi12C, mentiune

·         Participare la Campania Nationala de Impadurire – initiate de Ministerul Mediului si Padurilor, martie-aprilie 2011, elevi clasele 10,11.

·         Balul Majoratului- Club 80 Brasov, prof. cotrus Victoria, Giurgiu Rodica, Radu Monica, Otelea Marius si elevii claselor 11-12

·         Participare la sesiunea de comunicari  si referate “COMOARA  ETNO” –prof. Palcu Claudia, Sacui Camelia, Ionascu Maria, Mustata Iuliana si elevii caselor 9 – mai 2011

·         Saptamana scolii – mai 2011- activitati desfasurate de toate clasele si vizite ale elevilor scolilor generale pentru promovarea ofertei educationale

 
TABEL ACTIVITĂŢI „SĂPTĂMÂNA LICEULUI”

2-6 mai 2011

 

CLASA

ACTIVITATE

DATA

RESPONSABIL

9A

Piesă de teatru

3 mai

Goian Veronica

9C

Excursie Rezervaţia de Zimbrii

6 mai

Mustaţă Iuliana

10A

Calul Lipiţan vizită fermă

2 mai

Foica Flavius

10C

Prezentarea broşurii
Prezentarea programelor europene

5 mai

Borcoman Ana

10D

Aranjamente florale

4 mai

Ionaşcu Maria
Mândrilă Mariana

11A

Excursie ecologizare Rezervaţia Prejmer-Hărman
Activitate fermă

5 mai
2-6 mai

Cotruş Victoria

11B

Excursie ecologizare Rezervaţia Prejmer-Hărman

5 mai

Oţelea Marius

11D

Excursie ecologizare Rezervaţia Prejmer-Hărman

5 mai

Dragoş Daniela

12A

Calul Lipiţan vizită fermă

2 mai

Popa Cornelia

12B

Excursie Rezervaţia de Zimbrii

6 mai

Radu Monica

12C

Vizită Castelul Peleş

5 mai

Giurgiu Rodica
Palcu Claudia
Jugaru Carmen
Toth Aurelia

13C

Vizită de informare Magazinul H&M

4 mai

Săcui Camelia

13D

Vizită Biserica Neagră- Braşov

4 mai

Becuţ Alexandra

Toate clasele

Organizaţia „Salvaţi Copiii”

3-4 mai

Doboş Elena
Măcinic Roxana

Clasele terminale

Activitate în colaborare cu AJOFM Braşov

5 mai

Matei Alexandra

 

Toate clasele

Activităţi sportive - Campionat de fotbal

4 mai

Oţelea Marius
Bănuţă Constantin

 

·         Proiect educative “Lauda semintelor, celor de fata si-n veci tuturor”, Festival International “Lucian Blaga” – organizat de CCD Alba, participant elevii cleselor a 9-a si prof.Palcu Claudia, feb-aprilie 2011

·         Concurs National de Interpretare Critica si Jurnalism “Mihail Iordache” – proiect de cercetare pentru invatamantul liceal 2011, organizat de Colegiul National “Petru Rares”  Suceava, clasa 11-a, Palcu Claudia, feb-mai 2011

·         Proiect National ‘saptamana familiei, saptamana fara TV” aprilie 2011, vizite la Muzeul de Arta, de Etnografie, Casa Baiulescu, participare la jocuri si mese rotunde, participant elevi din toate clasele

·         Participare la expozitia “Martori evrei ai unui secol romanesc” – Casa Muresenilor Brasov, 3 mai 2011

·         Participarea la acţiunea „MAREA POVESTIRE” cu participarea unor femei de suuces din localitate – Elena Doboş, mai 2011

·         Vizitarea expozitiei “Casa Muzicii” - Casa Muresenilor Brasov, 5 mai 2011

·         Organizarea expozitiei de carte pentru sarbatorirea a 165 ani de la nasterea lui Henryk sienkievicz la sediul CDI de la Colegiul Prejmer

·         Actiune SNAC – vizita la Gradina Zoologica – elevi voluntari 11A+B, prof.Matei, Litarczek, Dragos – impreuna cu copii de la Gradinita 29 –iunie 2011

·         Vizita de studiu la stana Sercaia – 12A, prof.Foica, Marica –iunie 2011

·          Participare la concursul EDUCATIE RUTIERA-EDUCATIE PENTRU VIATA-locul II-prof.Dana Dragos, 

 

Proiecte în care este implicată şcoala

 

1.

POSDRU 2007-2013

Axa prioritară 1: Educaţie şi formare profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere

DMI 1.1: Accesul la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate

Nr. Identificare: POSDRU/85/1.1/S/57551

Titlul proiect: Îmbunătăţirea calităţii educaţiei şi formării profesionale prin reţele parteneriale

 

Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătăţirea sistemului de educaţie şi formare profesională iniţială, prin dezvoltarea de instrumente şi metodologii pentru implementarea Cadrului Comun European de Referinţă pentru Asigurarea Calităţii în formare profesională (EQARF) în învăţământul profesional şi tehnic (îpt), utilizând reţele parteneriale între şcoli.

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat ca centru de resurse pentru domeniul agricultură.

 

2.

POSDRU 2007-2013

Axa prioritară 2: Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii

DMI 2.1: Tranziţia de la şcoală la viaţa activă

Nr. Identificare: POSDRU/90/2.1/S/64044

Titlul proiect: Autocunoaştere, informare, dezvoltare personală pentru o carieră profesională de succes-A.I.D.

 

Obiectivul general al proiectului vizează sprijinirea elevilor prin servicii de consiliere şi orientare profesională, oferite, pentru a se adapta la exigenţele pieţei muncii, contribuind astfel la creşterea gradului de inserţie profesională şi pregătirea acestora pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii, în contextul societăţii bazate pe cunoaştere.

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă, astfel elevii din clasele a XI-a şi a XII-a vor lua parte la activităţile proiectului.

 

 

3.

CNDIPT în parteneriat cu BRITISH COUNCIL, dezvoltă proiectul Competenţe pentru profesiile secolului XXI.

 

În scopul îmbunătăţirii formării profesionale în agroturism, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat în echipa proiectului, în vederea revizuirii competenţelor calificărilor profesionale specifice agroturismului în România.

În acest sens a avut loc un workshop la Bucureşti în decembrie 2010, urmând alte întâlniri în vederea atingerii obiectivelor proiectului.

4.

POSDRU 2007-2013

Axa prioritară 2:  Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii

DMI 2.3: Acces şi participare la formare profesională continuă

ID proiect : 83153

Titlul proiect: Formare profesională continuă – cursuri de calificare pentru angajaţi competitivi

Beneficiar: Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer

Obiectivul general al proiectului este creşterea nivelului de calificare şi îmbunătăţirea calităţii vieţii angajaţilor din judeţul Braşov.

5.

POSDRU 2007-2013

Beneficiar: Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
Număr de identificare al contractului: 4037
Titlul proiect: "Leadership si management educational in sistem descentralizat", din cadrul Proiectului "Profesionisti in managementul educational preuniversitar" – PROMEP

Nr. de înregistrare la AMPOSDRU: POS DRU/ 1 / 1.1 / S / 2


Abordând tematica managementului preuniversitar în mediu descentralizat, proiectul este de tip strategic cu implementare la nivel naţional, iar dimensiunea teritorială acoperă atât mediul urban cât şi mediul rural.

Obiectivul  general al proiectului este:Imbunătăţirea calităţii managementului educaţional din învăţământul preuniversitar prin revizuirea politicii în domeniu şi formarea competenţelor manageriale specifice categoriilor profesionale implicate pentru asigurarea unei mai bune adaptări a educaţiei şi formării profesionale iniţiale la nevoile pieţei muncii şi societăţii bazate pe cunoaştere.

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă.

6.

POSDRU 2007-2013

Beneficiar: Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
ID 3074

Titlul proiect: Proiectul INSAM -Instrumente digitale de ameliorare a calitatii evaluarii in invatamantul preuniversitar

Obiectivul general este dezvoltarea si implementarea de instrumente si mecanisme digitale de imbunatatirea a proceselor evaluative si de autopozitionare/autoevaluare a elevilor din invatamantul preuniversitar liceal.

Proiectul adreseaza prioritatea strategica ”Dezvoltarea resurselor umane, promovarea ocupării şi a incluziunii sociale şi întărirea capacităţii administrative”  din Planului National de Dezvoltare 2007 - 2013 si mai exact raspunde obiectivului de dezvoltare a capitalului uman şi de creştere a competitivităţii acestuia pe piaţa muncii, prin asigurarea oportunităţilor egale de învăţare pe tot parcursul vieţii şi dezvoltarea unei pieţe a muncii moderne, flexibile şi inclusive.

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă

7.

Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 

Axa prioritară 1 „Educaţia şi formarea profesională în  sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere” 

Domeniul major de intervenţie 1.1. „Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate” 

Numărul de identificare al contractului: POSDRU/85/1.1/S/63876  

Titlul proiectului: „Optim E-Manager!”

Beneficiar: Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov, Casa Corpului Didadctic Dâmboviţa, Casa Corpului Didactic Braşov şi Asociaţia Shotron

Obiectivul general al proiectului este:Creşterea calităţii sistemului de management din unităţi de învăţământ preuniversitar şi din instituţiile cu funcţii de conducere, coordonare în domeniul educaţiei la nivel judeţean prin dezvoltarea şi implementarea de instrumente manageriale inovative de gestionare unitară şi coerentă, în vederea creşterii calităţii serviciilor de educaţie şi formare profesională.

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă.

8.

Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 

Axa prioritară 1 Educaţie şi formare profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere

DMI 1.3 Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare profesională

PROIECT POSDRU/87/1.3/S/ 64125;

Titlul proiect: "Dezvoltarea de competenţe cheie de comunicare în limba engleză pentru personalul didactic din categoria nefilologi în vederea creşterii accesibilităţii informaţiei şi dezvoltării strategiilor educaţionale proprii”,

Beneficiar  Inspectoratul Şcolar al Judeţului Sălaj în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava şi Inspectoratul Şcolar al Judeţului Braşov.

Activitatea principală a proiectului o reprezintă parcurgerea de către un grup ţinţă format din 1200 cadre didactice din categoria nefilologi şi personal didactic auxiliar (câte 400 pentru fiecare judeţ), a unui program complet de studiu a limbii engleze, urmat de sesiuni de examinare pentru obţinerea de certificări recunoscute internaţional ale cunoştinţelor integrate de limba engleză: Cambridge FCE, Cambridge CAE sau BULATS. 

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă.

 

9.

Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 

Axa prioritară: AP 1 "Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere"

Domeniul major de intervenţie: DMI 1.3 "Dezvoltarea resurselor umane în educaţie şi formare profesională"

Titlul proiect: „Dezvoltarea resurselor umane în educaţie pentru administrarea reţelelor de calculatoare din şcolile româneşti prin dezvoltarea şi susţinerea de programe care să sprijine noi profesii în educaţie, în contextul procesului de reconversie a profesorilor şi atingerea masei critice de stabilizare a acestora în şcoli, precum şi orientarea lor către domenii cerute de piaţa muncii”.

Beneficiar Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu Centrul de Pregătire în Informatică – CPI Bucureşti

Scopul proiectului este îmbunătăţirea şi lărgirea calificării cadrelor didactice şi a altor categorii de personal din sistemul naţional de educaţie prin dezvoltarea şi furnizarea de programe de instruire pentru 6000 persoane, provenind din rândul cadrelor didactice/ personalului didactic, care să sprijine noi profesii în educaţie – administrator de reţea de calculatoare, în contextul extinderii nivelului de utilizare al TIC, conform obiectivelor Strategiei TIC în învăţământul preuniversitar, al stabilizării profesorilor în scoli, prin implicarea lor în aceste programe de formare, asigurând totodată dezvoltarea de noi competente în domenii cerute pe piaţa muncii.

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă.

 

10.

Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Axa prioritară 1: ,,Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”.

Domeniul major de intervenţie 1.1: ,,Accesul la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate”.

Titlul proiect: Curriculum Revizuit în Învăţământul Profesional şi Tehnic (CRIPT)

Beneficiar: Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic

Obiectiv principal îmbunătăţirea calităţii ofertei educaţionale (curriculare) din sistemul naţional de educaţie şi formare profesională iniţială, prin intervenţii ameliorative, ample, sistemice la nivelul firecărei componente a procesului de proiectare a acestei oferte specifice sistemului de învăţământ profesional şi tehnic (IPT).

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din echipa de elaborare standarde si curriculum.

 

11.

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

Axa prioritară 1: Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării bazate pe cunoaştere

Domeniul major de intervenţie: 1.3 Dezvoltarea resurselor umane în educaţie şi formare profesională

Titlul proiectului: „Restructurarea sistemului de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar prin generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile”

Cod Contract: POSDRU/3/1.3/S/2   

Beneficiar: Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

Obiectiv general:Dezvoltarea unui sistem flexibil de formare continuă a resurselor umane din învăţământul preuniversitar care să permită specializarea reală şi eficientă a profesiilor/funcţiilor didactice, prin generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile, în concordanţă cu standardele naţionale şi europene

În cadrul acestui proiect, Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară „Ţara Bârsei” Prejmer a fost selectat să facă parte din grupul ţintă.

 

1. Managementul calităţii asigură calitatea programelor de învăţare şi promovează îmbunătăţirea continuă printr-un proces riguros de auto-evaluare.

 

-      valorile şi normele sunt înţelese de majoritatea angajaţilor şcolii, fiecare angajat cunoaşte fişa postului

-      şcoala are echipe de lucru pentru anumite comisii care elaborează planuri de lucru, programe şi proiecte

-      majoritatea personalului este responsabil şi furnizează dovezi referitoare la punctele tari şi punctele slabe

-      elevii şi profesorii sunt implicaţi în procesul de management al calităţii

-      este monitorizată activitatea în toate sectoarele din şcoală

-      rezultatele elevilor sunt evaluate în mod regulat

-      politicile şi procedurile care au fost elaborate până în prezent sunt respectate de tot personalul

-      toate problemele şi solicitările sunt rezolvate în timp util

-      responsabilii ariilor curriculare şi a comisiilor din şcoală întocmesc planuri operaţionale, raport de autoevaluare pentru fiecare comisie şi propun un plan de îmbunătăţre pentru punctele slabe identificate

 

Dovezi în sprijinul aprecierii

-      planul de acţiune al şcolii care este corelat cu PLAI şi PRAI şi care se revizuieşte anual

-      planul managerial

-      misiunea şi viziunea şcolii

-      fişele postului

-      procese verbale ale Consiliului de Administraţie , Consiliului Profesoral, Consiliul Elevilor, Comisia pentru Asigurarea Calităţii

-      planul operaţional al Comisiei pentru Asigurarea Calităţii

-      fişe de observare şi de monitorizare internă

-      proceduri

-      rapoarte de autoevaluare a departamentelor din şcoală

-      planul de îmbunătăţire

-      planuri de acţiune pe departamente

-      protocoale de colaborare

-      legislaţie, metodologii

-      documente privin situaţii statistice

-      rapoarte ale ISJ

-      validarea rapoartului de autoevaluare

-      registre pentru evidenţe la nivelul tuturor departamentelor din şcoală

 2. Organizaţia asigură un management eficient al tuturor proceselor, al ofertei educaţionale şi de formare profesională şi al dezvoltării programelor de învăţare.

-      personalul de conducere acţionează eficient si continuu pentru îmbunătăţirea rezultatelor şi a procesului instructiv educativ

-      se dezvoltă permanent parteneriate şi colaborări cu factorii interesaţi

-      s-a dezvoltat relaţia cu Comitetul de părinţi, cu Consiliul elevilor

-      participare la cursuri de formare, perfecţionare organizate de CCD Braşov-cursuri care s-au desfăşurat la beneficiar astfel încât 90% din profesori au obţinut certificate de absolvire

 

Dovezi în sprijinul aprecierii

-      fişa postului

-      CDL şi CDŞ sunt aprobate de ISJ Braşov

-      raportul de activitate al catedrelor, fişe de observare a lecţiilor, rapoarte de monitorizare internă

-      procese verbale ale întâlnirilor de catedră, cosiliilor profesorale şi de administraţie, lectorate cu părinţii, consiliul elevilor

-      dosarele catedrelor

-      portofoliile profesorilor şi elevilor

-      dosarele personale ale profesorilor, certificate de absolvire

-      date statistice semestriale şi anuale

 

 3. Organizaţia oferă elevilor un mediu sigur, sănătos şi care le oferă sprijin; de asemenea, organizaţia se asigură că programele sunt furnizate şi evaluate de personal competent şi calificat.

 

-      şcoala oferă condiţii optime pentru desfăşurarea procesului instructiv-educativ

-      au fost elaborate proceduri specifice privind asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară

-      au fost elaborate proceduri privin acordarea primului ajutor

-      şcoala are contract cu o firmă autorizată şi s-au elaborat proceduri privind gestionarea situaţilor de criză, securitate a muncii şi PSI

-      toate procedurile au fost prelucrate în toate compartimentele

-      pentru pregătirea practică toţi elevii iau la cunoştinţă regulile de protecţia mucii specifice calificărilor

 

Dovezi în sprijinul aprecierii

 

-      baza meterială a şcolii, bibliotecă, CDI, TIC

-      echipamente şi materiale de învăţare moderne, specifice calificărilor din şcoală

-      dosarele personale

-      dosarul comisiei de formare continuă a personalului

-      parteneriate pentru dezvoltarea continuă cu instituţii autorizate

-      PV diriginţi

-      Dosarul Comisiei de Securitate, Sănătate în Muncă si PSI

4. Organizaţia este receptivă faţă de nevoile tuturor factorilor interesaţi în dezvoltarea şi furnizarea programelor de învăţare.

-      programele de învăţare sporesc valoarea învăţării prin activităţi practice

-      sunt clar definite metodele de continuare a studiilor

-      programele de învăţare au caracter social, promovând egalitatea şanselor

-      activitatea de consiliere şi orientare are în vedere îmbunătăţirea relaţiei profesor-elev-părinte

-      motivarea elevilor pentru ridicarea nivelului de pregătire, informarea privind oferta educaţională şi dinamica pieţei muncii

 Dovezi în sprijinul aprecierii

 -      regulament şcolar, regulament de ordine interioară

-      proiecte internaţionale

-      activităţi extraşcolare: baluri, excursii, activităţi caritabile – planificări, rapoarte ale comisiilor, rapoarte finale ale proiectelor

-      programe pentru examene finale – bacalaureat, certificarea competenţlor, olimpiade şi concursuri şcolare

-      SPP şi curriculum

-      fişe de lucru, teste lucrări practice etc.

-      dosarul diriginţilor şi al psihologului şcolar

 5. Organizaţia oferă condiţii egale de acces la programele de învăţare şi sprijină toţi elevii.

-      elevilor le sunt puse la dispoziţie informaţii despre toate programele de învăţare existente

-      elevii sunt sprijiniţi în problemele personale, de învăţare, de orientare şi progres

-      elevii sunt evaluaţi corect şi primesc feedback privind progresul realizat

-      cadrele didactic efolosesc măsuri eficiente pentru a promova şansele şi a descuraja discriminarea elevilor

-      profesorii folosesc o gamă variată de strategii pentru a răspunde nevoilor elevilor

-      activitatea de consiliere şi orientare urmăreşte abordarea unor teme de larg interes pentru elevi în funcţie de specificul vârstei

-      prevenirea absenteismului şi a abandonului şcolar

-      modalităţi alternative de studiu

 

Dovezi în sprijinul aprecierii

-      regulament de ordine interioară

-      proceduri elaborate de Consiliul elevilor

-      portofoliile elevilor, profesorilor, diriginţilor

-      baza materială a şcolii

-      rapoarte de activitate ale comisiilor şi catedrelor, psiholog şcolar

-      fişe de opţiuni la finalul fiecărui nivel

-      registrele de la secretariatu şcolii

-      procese verbale ale catedrelor, consilului profesoral, comisia pentru calitate etc.

-      planificări, cataloage, rezultate la examene etc.

-      autorizarea pentru cursurile de adulţi

 6. Organizaţia utilizează procese eficiente de evaluare şi monitorizare pentru a sprijini progresul elevilor.

-      sunt utilizate proceduri eficiente pentru evaluarea elevilor şi acestea sunt discutate de către toţi factorii interesaţi

-      certficarea este în conformitate cu legislaţia în vigoare

-      cadrele didactice sunt implicate activ în evaluarea şi certificarea competenţelor elevilor

 

Dovezi în sprijinul aprecierii

-      cataloage şcolare, cataloage ale examenelor de certificare a competenţelor

-      portofoliile elevilor şi profesorilor

-      fişe de lucru, fişe de practică, fişe de progres şcolar

-      lucrări, teste, teze etc.

-      documente de la serviciul secretariat

-      comisiile de examinare

7. Performanţa organizaţiei este monitorizată şi evaluată; procesul de autoevaluare are ca rezultat planul de îmbunătăţire; îmbunătăţirile sunt implementate şi monitorizate

 

-      performanţa este analizată pe baza factorilor externi şi interni

-      rapoartele de autoevaluare sunt discutate şi aprobate de către conducerea şcolii iar raportul de autoevaluare este trimis către ISJ Braşov

-      toţi membrii personalului sunt implicaţi în procesul de îmbunătăţire continuă a calităţii, primesc informaţii şi feedback în legătură cu rezultatele procesului de autoevaluare

 

Dovezi în sprijinul aprecierii

-      chestionare

-      proceduri de evaluare internă

-      rapoarte de autoevaluare

-      fişe de autoevaluare a cadrelor didactice

-      planuri manageriale ale catedrelor

-      planul Comisiei pentru Asigurarea Calităţii

-      procese verbale

Puncte tari cheie

·         comunicarea la nivelul organizaţiei este foarte bună

·         se dezvoltă şi se menţin parteneriate şi colaborări cu agenţi economici, ONG-uri, alte şcoli din judeţ şi din ţară, comunitatea locală

·         baza materială corespunzătoare standardelor de pregătire profesională

·         personal calificat şi deschis la formare

·         proiecte internaţionale

·         autorizare pentru formarea adulţilor

·         activităţi extraşcolare şi extraccuriculare

·         rezultate bune la concursuri pe meserii, olimpiade intredisciplinare, concursuri sportive

 

Puncte slabe cheie

         nu există o bază de date privind monitorizarea absolvenţilor

·         programe şcolare proiectate la nivel naţional şi sunt mult prea stufoase

·         grad ridicat de absenteism

·         procent sczut la examenul de bacalaureat

·         implicarea părinţilor în viaţa şcolară

·         sala de sport neamenajată

·         mobilier în unele săli de clasă

 

Apreciere generală

Ø  şcoala oferă condiţii optime în vederea desfăşurării procesului instructiv educativ

Ø  activitatea este evaluată şi monitorizată în permanenţă

Ø  procesul de evaluare are ca rezultat stabilirea unor proceduri şi planuri de acţiune

Ø  Comisia pentru Asigurarea Calităţii are rapoarte de activitate, procese verbale

Ø  planurile de activitate ale catedrelor cuprind activităţi privind calitatea, învăţarea centrată pe elev, folosirea stilurilor de învăţare, planuri de lecţie etc.

Ø  şcoala are în derulare proiecte internaţionale în care sunt implicaţi atât elevi cât şi profesori

Ø  şcoala are foarte multe colaborări cu diverşi parteneri sociali şi agenţi economici

Ø  colaborari foarte eficiente cu ISJ, CCD, Universităţi, şcoli

Ø  şcoala este autorizată pentru formarea adulţilor

Ø  şcoala este implicată în programe ale MECT, ISJ etc.

Ø  activităţi extraşcolare, extracurriculare şi de binefacere

Ø  personalul didactic este deschis pentru formarea continuă

Ø  promovare şcolii prin vizite la toate şcolile generale din zonă, săptămâna şcolii, apariţii TV

Ø  revizuirea ofertei educaţionale s-a realizat pe baza unor chestionare aplicate la elevii din clasele a 8-a

Ø  au fost atrase fonduri extrabugetare

 

PARTEA A-III-A
FIŞĂ de AUTOEVALUARE
 

privind

 NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ, CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUARE PERIODICĂ (H.G. nr. 21/2007) şi STANDARDELOR DE REFERINŢĂ – (H.G.1534/2008)

  

Nr.crt

Indicatori de performanţă

Calificativul acordat[1]

DOMENIUL: A.CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ

a)structurile instituţionale, administrative şi manageriale

1

Existenţa, structura şi conţinutul documentelor proiective

(proiectul de dezvoltare şi planul de implementare)

         S

2

Organizarea internă a unităţii de învăţământ

FB

3

Existenţa şi funcţionarea sistemului de comunicare internă  şi externă

FB

4

Funcţionarea curentă a unităţii de învăţământ

FB

5

Existenţa şi funcţionarea sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi utilizarea datelor şi informaţiilor.

S

6

Asigurarea serviciilor medicale pentru elevi

B

7

Asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului

S

8

Asigurarea serviciilor de orientare şi consiliere pentru elevi.

B

b)baza materială

9

Existenţa şi caracteristicile spaţiilor şcolare

B

10

Dotarea spaţiilor şcolare

NS

11

Accesibilitatea spaţiilor şcolare

NS

12

Utilizarea spaţiilor şcolare

S

13

Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor administrative

FB

14

Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor auxiliare

FB

15

Accesibilitatea spaţiilor auxiliare

NS

16

Utilizarea spaţiilor auxiliare

FB

17

Dotarea cu mijloacele de învăţământ şi cu auxiliare curriculare

FB

18

Existenţa şi dezvoltarea fondului bibliotecii şcolare/ centrului de informare şi documentare

S

19

Dotarea cu  tehnologie informatică şi de comunicare.

FB

20

Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare

FB

21

Procurarea şi utilizarea documentelor şcolare şi a actelor de studii

S

c)resurse umane

22

Managementul personalului didactic şi de conducere

FB

23

Managementul personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic

FB

DOMENIUL: B.EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ

a)conţinutul programelor de studiu

24

Definirea şi ptomovarea ofertei educaţionale

FB

25

Existenţa parteneriatelor cu reprezentanţi ai comunităţii 

FB

26

 Proiectarea curriculumul-ui

FB

27

 Realizarea curriculumul-ui

NS

b) rezultatele învăţării

28

 Evaluarea  rezultatelor şcolare

B

29

Evaluarea rezultatelor la activităţile extracurriculare  (extra-clasă şi extra-şcolare)

FB

c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz

30

Activitatea ştiinţifică

S

31

Activitatea metodică a cadrelor didactice

FB

d) activitatea financiară a organizaţiei

32

Constituirea bugetului şcolii

FB

33

Execuţia bugetară

FB

DOMENIUL:  C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII

a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii

34

Existenţa şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională

 

 

B

35

Existenţa şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii

B

36

Dezvoltarea profesională a personalului

FB

b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate

37

Revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare

FB

c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării

38

Existenţa şi aplicarea procedurilor de optimizare a evaluării învăţării

B

d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral

39

Evaluarea calităţii activităţii corpului profesoral

B

e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării

40

Optimizarea accesului la resursele educaţionale

FB

f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii

41

Constituirea bazei de date a unităţii de învăţământ

FB

g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite

42

Asigurarea accesului  la oferta educaţională a şcolii

FB

h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii

43

Constituirea si funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii

B

 

 

PARTEA A IV-A.

PLANUL DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII EDUCAŢIEI OFERITE PENTRU ANUL ŞCOLAR URMĂTOR.

 

  • Se vor enumeră activităţile specifice de îmbunătăţire a calităţii care sunt preconizate în anul şcolar următor.
  • Se vor evidenţia efectele scontate (în privinţa creşterii calităţii educaţiei oferite de către unitatea şcolară) – în special asupra indicatorilor de calitate din standardele naţionale.

 

PLAN DE ÎMBUNĂTĂŢIRE – septembrie 2011

 

Ţinte

Acţiuni necesare

Rezultate măsurabile

Responsabil pentru îndeplinirea acţiunilor

Prioritatea acţiunilor

Termene şi obiective intermediare

Monitorizare şi evaluare

Costuri şi alte resurse necesare

-crearea unei strategii de monitorizare a respectării procedurilor

-elaborarea unei strategii

- respectarea procedurilor

-membrii CEAC

majoră

Decembrie 2011

-responsabil CEAC

- nu e cazul

-informarea cu privire la aşteptările şi nevoile agenţilor economici

 

 

 

-colectarea datelor cu privire la aşteptările şi nevoile agenţilor economici

 

-o mai mare implicare a agenţilor economici

-chestionare şi interpretarea acestora

-comisia de parteneriate cu agenţii economici

majoră

-ianuarie 2012

-responsabil CEAC

 

- nu e cazul

-crearea unei baze de date computerizată a absolvenţilor

 

-elaborarea unei proceduri pentru colectarea datelor

-bază de date care să conţină adresele, nr.telefon si adrese e-mail ale absolvenţilor.

 

 

 

-secretariat

-diriginţi

 

-iunie 2012

-responsabil CEAC

-informatician

 

- nu e cazul

-atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea resurselor umane

 

-elaborarea de proiecte FSE

-îmbunătăţirea procesului instructiv- educativ

-comisia de proiecte, profesori

majoră

-decembrie 2011

-director

-coordonator programe şi proiecte

-20% din valoarea proiectelor

-îmbunătăţirea bazei materiale

- plan de măsuri privind igienizarea spaţiilor şcolare,

-săli de clasă renovate

-administraţie

majoră

-septembrie 2011

-director

-fonduri proprii

-creşterea procentului de promovabilitate la examenul de bacalaureat

-plan de măsuri privind pregătirea pentru examenului de bacalaureat

-planificare consultaţii

-pv de instruire privind metodologia examenului

-liste cu semnături prezenta la pregătire

-profesorii care predau discipline de examen

majoră

-octombrie 2011/pe parcursul anului şcolar 2011-2012

-directori

-nu necesită

-prevenirea absenteimului şi abandonului şcolar

-plan de măsuri

-chestionare pentru elevi şi părinţi

-activităţi de consiliere şi orientare

-implicarea elevilor în activităţi extraşcolare/extracurriculare

-diriginţi

-psiholog şcolar

majora

-octombrie 2011/pe parcursul anului şcolar 2011-2012

-director adjunct

-nu necesită

-promovarea imaginii şcolii

-strategie pentru promovarea imaginii şcolii

-materiale de promovare-pliante, afişe etc.

-vizite la şcolile generale

-săptămâna porţilor deschise

-întâlniri cu părinţii elevilor claselor 7-8

-comisia de promovare a imaginii şcolii

majoră

-octombrie 2011

-director adjunct

-fonduri proprii

-sponsorizări

 


[1] În cazul în care unitatea de învăţământ a fost supusă evaluării externe periodice, se vor menţiona calificativele pentru fiecare indicator, precizate în  raportul de evaluare externă periodică

Acasa | Despre noi | Galerie foto | Proiecte | Parteneri | Noutati | Contact
Copyright © 2012 Adrian Cioiu
Colegiul pentru Agricultură si Industrie Alimentară „Țara Bârsei „ Prejmer - Brasov - Toate drepturile rezervate.