bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

home page
about us
services
 
products
contacts

                                                                          

RAPORT DE MONITORIZARE INTERNA A PAS

septembrie 2009-iunie 2010

 

Prioritate 1:

Corelarea ofertei şcolare cu nevoile de calificare

 

Obiectiv 1.1:

Identificarea nevoilor de calificare

Context:

Scoala raspunde nevoilor de formare profesionala pentru industria alimentara şi agricultură din judetul Brasov.

Nevoia de diversificare a activitatilor economice din mediul rural presupune pregatirea tinerilor pentru agricultura ecologica şi în ruralul montan.

Deschiderea Parcului Industrial din comuna Prejmer determină introducerea unor calificări din alte domenii.

Ţinta:

Obţinerea de informaţii privind nevoile de calificare ce vor fi actualizate periodic.

Plan de masuri 2009/2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

 

Consultarea angajatorilor în vederea identificării noilor calificări cerute pe piaţa muncii

 

Raport privind cererea noilor calificări pe piaţa muncii

Sept - oct

2009

Chestionare aplicate la 10 agenti economici

 

Progres bun

 

Efectuarea de sondaje  în rândul absolvenţilor

 

Existenţa unui sistem de monitorizare a inserţiei absolvenţilor pe piaţa muncii

Anual

 Chestionare aplicate elevilor din anii terminali

Progres bun

 

Actualizarea  informaţiilor privind evoluţia pieţei muncii la nivelul judeţului

 

Raport periodic privind evoluţia pieţei muncii

Anual

Analiza pietei muncii

Progres satisfacator

 

 

 

 


Prioritate 1:

Corelarea ofertei şcolare cu nevoile de calificare

Obiectiv 1.2:

Adaptarea ofertei pentru formarea profesională iniţială la nevoile de calificare

Context:

Corelarea ofertei cu nevoile de calificare este abordată ca o primă prioritate în planul de măsuri. Obiectivele, ţintele şi măsurile asociate privesc proceduri de investigare a nevoilor de calificare, ajustarea şi optimizarea ofertei, creşterea nivelului de calificare, diversificarea serviciilor oferite de şcoală şi nu în ultimul rând asigurarea calităţii.

Tinta :

Până în 2012 se introduc calificări noi de nivel 1: agricultură ecologică-1 cls, tehnic-1 cls , fermier montan- 1 cls şi calificări de nivel 3 avansat-tehnician în activităţi de agroturism montan-1 cls

Creşterea nivelului de calificare şi a gradului de adecvare a competenţelor formate la nevoile viitoare ale unei economii în schimbare.

 

Plan de masuri 2009/2010

Acţiuni

Rezultate  aşteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

 

Proiectarea planului de şcolarizare

 

 

Indicatori de ieşire (Vezi anexe)

-rata de tranziţie după clasa a X-a, la nivelul 3

 

Indicatori de impact (Vezi anexe)

-rata de angajare

-gradul de utilizare la locul de muncă a competenţelor dobândite

Peste 75% din elevi continuă studiile la nivelul superior.

Planul de şcolarizare avizat de ISJ, CLD

 

Anual

 

Toti elevii din clasele de sfarsit de ciclu au completate teste privind contunuarea studiilor

 

Calificarile profesionale au fost stabilite in concordant cu prevederile PLAI, PRAI

 

 

Progres bun

 

Acreditarea pentru noile calificări din planul de şcolarizare

Obţinerea acreditării

Anual

Toate calificarile sunt autorizate

Progres bun

 

Identificarea  echipamentelor necesare formării competenţelor în  noile calificări

Referat cu inventarul necesar laboratoarelor  pentru calificările, fermier montan, agricultura ecologica,

septembrie  2009

Nu e cazul

 

 

 

Aplicarea riguroasă a standardelor de pregătire profesională

 

Planificările corespund SPP

Permanent

Planificari existente in concordanta cu SPP si curriculum

Progres bun

 

Identificarea cerinţelor specifice din partea angajatorilor şi elaborarea CDL

 

Curriculum CDL- avizat

Mai .2009

Toate CDL-urile avizate

Progres bun

 

 Elaborarea de materiale auxiliare curriculare

Fişe de lucru

Ghidul elevului

Ghidul profesorului

Sept  2009

 

Portofolii profesori, elevi

 

 Progres bun

 

 

Măsuri metodice şi colaborare interdisciplinară pentru consolidarea pregătirii de bază şi a pregătirii tehnice generale, formarea competenţelor antreprenoriale, de mediu etc.

Planul de acţiune al catedrelor şi comisiilor din şcoală

 

Proiecte comune ale profesorilor, elevilor

 

Proiecte Europene

Permanent

Rapoarte ale catedrelor, portofolii, proiecte

Progres bun

 

Colaborarea şcolilor din reţea pentru planificarea ofertei pe baza unei strategii comune pe termen lung şi pentru calificările care presupun competenţe combinate

Plan de acţiune al reţelelor

 

Cf. planificării activităţilor în reţea

Nu s-a realizat

 

 

 

 

 

Prioritate 1:

Corelarea ofertei şcolare cu nevoile de calificare

Obiectiv 1.3:

Diversificarea serviciilor oferite de şcoală

Context:

Reducerea personalului din marile intreprinderi si cresterea numarului de salariati in sectorul IMM presupune formarea continua, reconversie profesionala si policalificare.

Cea mai mare parte a persoanelor ocupate în agricultură provin din rândul şomerilor industriali şi nu dispun de pregătirea profesională necesară desfăşurării acestei activităţi, ceea ce impune implicarea crescuta a scolii in  formarea adultilor pentru acest sector.

Tinta :

Crearea unui Centru de Formare Profesionala a Adultilor pentru Agricultura si Industrie Alimentara pâna in anul 2010.

Plan de masuri 2009/2010

Acţiuni

   Rezultate      aşteptate

   Data

Rezultate obtinute

Observatii

Consultarea angajatorilor în vederea identificării nevoilor de formare continua, reconversie profesionala,policalificare pentru agricultura si industrie alimentara

Acord iniţial de parteneriat

Se estimează un număr de 60 de adulti care vor opta pentru formare continua in agricultura si industrie alimentara

Iul - Aug.

2009

Protocoale de colaborare

Progres bun

Organizare cursuri pentru formare adulti in cele 4 calificari autorizate

Derulare cursuri

Sept 2009 – iunie 2010

153 de persoane formate la cursurile de apicultori, pentri ind.alimentara nu au fost solicitari

Progres bun

Autorizarea scolii

pentru formarea adulţilor în calificările: fermier montan, peisagist-floricultor

Documentatia necesara autorizarii

 

 

 

Nov  2009

Nu s-a realizat

 

 

 

Elaborarea de Curriculum formarea adultilor pentru noile calificări

Curriculum

Nov  2009

Nu s-a realizat

 

 

 Elaborarea auxiliare curriculare

Fişe de lucru

Ghidul cursantului

Ghidul profesorului

 Mai 2009

 

Nu s-a realizat

 

Servicii oferite comunităţii

Partener în proiecte(mediu, ecologie etc.)

Analize de laborator

Închirieri de spaţii

Permanent

Protocoale, acorduri, participare la actiuni de ecologizare

Progres bun

 

 

 

Prioritatea 1:

Corelarea ofertei şcolare cu nevoile de calificare

Obiectiv 1.4:

Asigurarea calităţii serviciilor oferite de şcoală

Ţinta:

Raportarea la un sistem de indicatori comuni pentru IPT

Context:

Asigurarea calităţii în învăţamântul profesional şi tehnic implică resposabilizarea şcolii pentru autoevaluarea activităţii în scopul identificării aspectelor care au nevoie de îmbunătăţire

 

Plan de masuri 2009/2010

Acţiuni

Rezultate aşteptate/Dovezi

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Constituirea Comisiei de asigurare a calităţii

 

Decizie director

Anual-septembrie

Decizia nr.38/3.09.2009

Progres bun

Elaborarea şi implementarea unui plan de asigurarea calităţii în şcoală

 

Proceduri de asigurare a calităţii implementate în şcoală

Permanent

Planul de actiune al comisiei

Proceduri avizate in CA

 Progres bun

Costituirea Comisiei pentru promovarea imaginii şcolii

 

Decizie director

Anual-septembrie

Decizia nr.38/3.09.2009

Progres bun

Elaborare materiale de promovare a imaginii şcolii

-Pliant cu oferta educaţională

- Radioul scolii

-Broşură de prezentare

-Pagină web

-Prezentări multimedia

-Revista şcolii

-Articole în presa locale

-Fotografii

-Panou cu oferta şcolii, proiecte etc.

Anual-octombrie-mai

Planul de actiune al comisiei

Pliante, articole in presa, interviuri televizate, banere

Progres bun

Organizarea şi desfăşurarea unor activităţi de promovare a imaginii şcolii

-Participarea la târgul ofertelor educaţionale

-Acţiuni specifice "Săptămâna porţilor deschise"

-Participarea la simpozioane organizate de ISJ Braşov

-Prezentări în şcolile generale (Prejmer, Lunca Câlnicului, Teliu, Braşov, Vama Buzăului, Tărlungeni)

-Prezentări ale proiectelor internaţionale

Anual

 

Programul saptamanii scolii, activitati in colaborare cu scolile generale, rapoarte de activitate, targul liceelor, fotografii

Progres bun

Elaborarea ofertei educaţionale pentru anul şcolar 2010-2011

 

Oferta educaţională aprobată de ISJ Braşov

Martie 2009

Planul de scolarizare aprobat, ghidul admiterii in cls a 9-a

Progres bun

Elaborare, aprobare şi discutarea ofertei de CDŞ, CDL pe profiluri, domenii, calificări şi ani de studii

Chestionare (elevi, agenţi economici)

 

Opţiuni scrise ale elevilor

 

Curriculum elaborat

Martie-Mai 2009

CDL-aprobat

Progres bun

Reţeaua şcolilor Phare

Reţeaua CENTRUM

Reţele sectoriale, tematice

Planul de acţiune al reţelelor

Vezi anexa

Permanent

-

 

Benchmarking

Set comun de indicatori de referinţă

Schimb de bune practici

Conform calendarului

-

 

 

 

 

Prioritatea 2:

Dezvoltarea serviciilor de orientare şi consiliere

Obiectiv 2.1:

Îmbunătăţirea mecanismelor pentru facilitarea accesului la educaţie şi ocuparea unui loc de muncă

Ţinta:

Funcţionarea optimă a  Centrului de Documentare şi Informare

Context:

Colegiul « Ţara Bârsei » Prejmer raspunde nevoii de formare initiala si continua pentru agricultura si industrie alimentara si ofera o gama diversificata de servicii comunitatii. Biblioteca scolii permite accesul la informare atat elevilor scolii, cat si locuitorilor comunei.

Prin crearea Centrului de Documentare si Informare se asigură accesul la surse de informare variate si moderne (calculator, cărţi, C.D.) elevilor, personalului scolii, cat si altor persoane interesate.

Plan de masuri 2009/2010

Acţiuni

Rezultate aşteptate

 

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Proiect  de buget si identificarea surselor de finantare.

Includerea în bugetul şcolii

Febr.2009

Existenta proiectului de buget

Progres bun

Planul de formare pentru documentări ştiinţfice

Identificarea echipei pedagogice

Oct 2009

Planul de actiune al CDI

Progres bun

Dotare minimală (documente, cărţi)

Dotare cu suport educational

Oct 2009

Abonamente la reviste de specialitate, colaborare cu biblioteca judeteana pentru dotarea cu carti

Progres bun

Obţinerea unui post de profesor documentarist, conform metodologiei MEC

În prezent centrul este deservit de un profesor documentarist cu 1/ 2 normă. Organizarea concursului pentru ocuparea postului de profesor documentarist cu normă întreagă.

Sept.2009

Postul de profesor documentarist a fost propus ca vacant , dar nu a fost scos la concursul de titularizare

 

 

 

 

Prioritatea 2:

 Dezvoltarea serviciilor de orientare şi consiliere

Obiectiv 2.2:

Diversificarea activitatilor de informare si consiliere pentru cariera a elevilor

Tinta:

Creşterea gradului de acoperire şi a calităţii serviciilor de orientare şi consiliere

Context:

Eficienta activitatilor de orientare si consiliere faciliteaza atingerea unui maxim al performantelor individuale, personale si profesionale, in functie de interesele si capacitatile fiecaruia, in conditiile unui sistem deschis cu acces sporit pe verticala nivelurilor de calificare. In prezent, se constata la elevii care sunt in situatia de a lua o decizie, un deficit de informatii de baza privind perspectivele profesionale cu privire la alternativele oferite de traseele de formare. Pentru a corecta acest neajuns, este necesar ca un set de informatii esentiale pentru elevii din anii terminali sa fie in mod sistematic si controlat aduse la cunostinta lor, pentru a facilita o decizie in cunostinta de cauza.

                                                                                                                                      

Plan de masuri 2009-2010

Actiuni

Rezultate asteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Proiectarea şi implementarea unei metodologii pentru investigarea opţiunilor elevilor

Metodologie

Chestionare

Decembrie 2009

Chestionare, interpretarea chestionarelor

Progres bun

Identificarea intereselor profesionale si a aptitudinilor elevilor de clasa a IX a

Toti elevii de clasa a IX a isi vor cunoaste interesele profesionale si aptitudinile

Noiembrie 2009

Toti elevii au fost chestionati

Progres bun

Consiliere individuala si de grup pentru cresterea increderii in sine si imbunatatirea abilitatilor cheie

Elevii isi vor constientiza punctele tari si slabe

Permanent

80% din elevi au participat la ore de consiliere

Progres bun

Vizite la agenti economici si asistare la activitati de munca

Elevii cunosc conditiile de munca si sarcinile presupuse

Semestrial

Rapoarte ale claselor care au efectuat vizite la agenti economici

Progres satisfacator

Organizarea unor sesiuni de exersare a unor elemente de marketing personal

Elevii sunt pregatiti pentru tranzitia de la scoala la locul de munca

Semestrul II

Referate ale elevilor din clasele de final de ciclu, chestionare

Progres satisfacator

Asistarea elevilor de nivel 1,2,3 pentru identificarea traseelor posibile de educatie si formare profesionala

Fişe de consiliere

Calendar de activităţi de orientare şi consiliere privind cariera

Semestrial

Fise de consiliere – psihologul scolar

 

Progres satisfacator

Iniţierea unui program after-school pentru elevii navetişti, elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate

Identificarea echipei

Plan de activităţi

Semestrul II

Nu s-a realizat

 

 

 

 

Prioritatea 2:

 Dezvoltarea capacitatii de informare si consiliere profesionala

Obiectiv 2.3:

Dobandirea abilitatilor de explorare si planificare a carierei

Tinta:

Extinderea retelei de orientare profesionala

Context:

Eficienta activitatilor de orientare si consiliere faciliteaza atingerea unui maxim al performantelor individuale, personale si profesionale, in functie de interesele si capacitatile fiecaruia, in conditiile unui sistem deschis cu acces sporit pe verticala nivelurilor de calificare. In prezent, se constata la elevii care sunt in situatia de a lua o decizie, un deficit de informatii de baza privind perspectivele profesionale cu privire la alternativele oferite de traseele de formare. Pentru a corecta acest neajuns, este necesar ca un set de informatii esentiale pentru elevii din anii terminali sa fie in mod sistematic si controlat aduse la cunostinta lor, pentru a facilita o decizie in cunostinta de cauza.

Plan de măsuri 2009/2010

Actiuni

Rezultate asteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Evaluarea intermediara a Acordului de parteneriat

Raport de evaluare intermediara

 

Sept.2009

Acordul de parteneriat, raport de activitati

Progres bun

Identificarea nevoilor elevilor pentru consiliere si orientare a carierei

 

Sondaje la nivelul elevilor si al parintilor

Oct.2009

Chestionare si interpretarea acestora

Progres bun

Identificare viitorilor parteneri

Se estimeaza atragerea a cinci scoli generale din mediul rural

Nov.2009

Plan de colaborare cu scolile generale din zona

Progres bun

Elaborarea Acordului de Parteneriat 2010

Acord de Parteneriat

Dec.2009

Existenta acordului de parteneriat

 Progres bun

Activitati de consiliere si orientarea carierei in parteneriat

Fiecare clasa organizeaza cel putin o activitate

Martie 2010

90% din clase au organizat activitati in parteneriat cu agenti economici, vizite, rapoarte ale vizitelor

 Progres bun

Iniţierea unor acţiuni de tipul Şcoala părinţilor

Întâlniri periodice cu părinţii, conform unui calendar elaborat de psihologul şcolii  şi profesorii diriginţi.

Permanent

Existenta unui program de consiliere al paritilor

Progres satisfacator

Activitati de orientare si informare profesionala in scoli generale din mediul rural

Cunoasterea ofertei si a alternativelor de formare de catre elevii din clasa VIII

Apr.-mai 2010

Vizite in scolile generale de promovare a ofertei educationale, procese verbale

Progres bun

Activitati de consiliere si orientarea carierei in parteneriat

Organizarea “Zilelor Portilor Deschise”

Mai 2010

Saptamana scolii, rapoarte de activitate, procese verbale, fotografii

Progres bun

Colaborarea şcolilor din reţelele în care este implicată şcoala

Elaborarea de materiale de promovare a carierei

Semestrul II

Nu s-a realizat

 

 

 

 

Prioritatea 3:

Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii şi dotării şcolilor din ÎPT

Obiectiv 3.1:

 Îmbunătăţirea condiţiilor de învăţare în ÎPT

Ţinta: 

 Până în 2010 punerea în funcţiune a echipamentelor necesare pregătirii în domeniul industriei alimentare, veterinar, agroturism şi achiziţionarea de alte echipamente precum şi înfiinţarea postului de radio. Până în 2012 ferma didactica a scolii va functiona la standarde adecvate.

Context:

În prezent echipamentele pentru domeniile de pregătire în industria alimentară sunt insuficiente, motiv pentru care este necesară achiziţionarea de noi echipamente ce corespund actualelor norme europene în vigoare . De asemenea , ferma didactica a scolii necesita un program realist si concret de reabilitare si dezvoltare.

Înfiiţarea unui post de radio scolar prin programul de granturi urmareste mai multe obiective : imbunatatirea comunicarii între elevi şi între profesori - elevi si  implicarea elevilor in viata comunitatii.

Plan de măsuri 2009/2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Punerea în funcţiune a echipamentelor la atelierele de industrie alimentară

Utilizarea echipamentelor în activităţiile de instruire practică pentru nivelul 1

Aprilie-mai 2010

Punerea in functiune a atelierelor de produse din carne in parteneriat cu un agent economic de profil

Progres satisfacator

Amenajarea spatilor exterioare clinicii veterinare şi popularea acesteia cu animale mici şi de companie

Funcţionarea optimă a clinicii atât în interesul elevilor cât şi în folosul comunităţii

Mai 2010

Spatii amenajate, popularea acestora cu 30 pasari de curte, 9 oi, 3 caini, 33 cai

Progres bun

Identificare surse de finantare pentru infintarea unui Centru de echitatie

Proiect aprobat

August 2010

Au fost facute demersurile initiale, s-a semnat un acord de parteneriat cu un ONG

Progres satisfacator

Functionare radio scolar

Proiect aprobat

permanent

Exista proiectul, au fost desemnati elevii si profesorii responsabili, este necesara achizitia unui calculator

 Progres satisfacator

 

 

 

Prioritatea 3:

Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii şi dotării şcolilor din ÎPT

Obiectiv 3.2:

 Modernizarea infrastructurii si dotarea cu echipamente pentru disciplinele din trunchiul comun

Ţinta: 

 Până în 2009 şcoala va fi modernizată şi dotată cu echipamente necesare pregătirii pentru întreg procesul instructiv-educativ

Context:

Constatările privind situaţia bazei materiale şi dotările cu echipamente moderne pentru laboratoare (fizică, chimie, biologie), săli de sport şi spaţii de curs – din perspectiva normelor obligatorii de siguranţă, igienă şi confort al elevilor – conduc la necesitatea unor programe de modernizare şi dotare cu echipamente pentru atigerea standardelor de calitate

Plan de măsuri 2009-2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Stabilirea listelor de necesar pentru dotarea laboratoarelor de fizică, chimie, biologie

Liste cu echipamente

Sept.2009

Laboratoare dotate, liste de inventar

Progres bun

Pregătirea laboratoarelor pentru instalarea echipamentelor

Spaţii adecvate

Oct.2009

Spatiile au fost amenajate corespunzator

Progres bun

Elaborarea unui proiect pentru reabilitarea sălii de sport

Proiect redactat

Ian 2010

Proiect elaborat

Progres satisfacator

Identificarea surselor de finanţare pentru reabilitarea sălii de sport (ex. fonduri structurale)

Sala reabilitată

Iun 2010

Nu s-a realizat

 

Reabilitarea sistemului de încălzire pentru sala de sport

Achiziţionarea unui arzător pentru centrala termică

Nov.2009

Nu s-a realizat

 

Reabilitarea centralei termice si avizare ISCIR

Lucrări finalizate la hidroizolaţie, zugrăveli

Mai 2010

Autorizatie ISCIR

Progres satisfacator

Identificare spaţiu pentru amenajarea unei săli festive

Spaţiul necesar

Ian.2010

Nu s-a realizat

 

Extinderea spaţiului destinat activităţilor didactice, lucru pe grupe

Începerea lucrărilor pentru mansardarea cantinei

Mai 2010

Nu s-a realizat

 

Functionare optima scoala soferi

nr permise auto

Permanent

Autorizarea scolii, 35 persoane scolarizate

Progres satisfatcaor

Amenajarea sălilor pentru circulaţie rutieră

Săli amenajate pentru legislaţie rutieră şi mecanică conforme cu normele în vigoare

Nov 2009

Sala amenajata conform cu ceritele Autoritatii rutiere, achizitionare soft

Progres bun

 

 

 

Prioritatea 4:

Dezvoltarea competenţelor profesionale ale resurselor umane din ÎPT

Obiectiv 4.1:

 Dezvoltarea competenţelor metodice şi de specialitate ale pesonalului didactic

Ţinta: 

 Până în 2010 toţi profesorii participă la o formă de perfecţionare metodică şi de specialitate

Context:

Schimbările accelerate introduse de reformele din învăţământ, pe de o parte, şi cele din mediul economic şi social, pe de altă parte, impun un efort susţinut de adaptare din partea profesorilor.

Participarea profesorilor la stagii de formare este necesară în vederea asigurării unei dimensiuni europene procesului instructiv-educativ.

În practica profesorilor se constată nevoia dezvoltării competenţelor metodice şi de specialitate necesare atât noilor abordări în relaţia cu elevul cât şi în proiectarea şi aplicarea în parteneriat a curricumului.

Plan de măsuri 2009/2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Participarea la stagii de formare prin instituţii acreditate

Toţi profesorii participă

Anual

Toti profesorii au participat la cursuri – masterate, postuniversitare, cursuri CCD, alti furnizori, acreditate CNFPA

Progres bun

Organizarea de întâlniri metodice

Lecţii demonstrative

Scheme de mentorat pentru profesorii debutanţi

Permanent

Partcipare la activitati metodice – procese verbale

Progres bun

Acţiuni de diseminare a achiziţiilor din programe la care au participat profesorii din scoala

Toţi profesorii participă

Semestrial

Procese verbale ale intalnirilor de diseminare

Progres bun

Schimburi de experienţă cu alte şcoli din reţele

Planul de acţiune al reţelelor

Semestrial

Nu s-a realizat

 

Programe în colaborare cu agenţii economici pentru actualizarea competenţelor de specialitate, cu accent pe noile tehnologii

Vizite de studii

Participarea la târguri şi expoziţii

(vezi Acordul de parteneriat)

Cf. graficului din acordurile de parteneriat

Procese verbale, rapoarte ale participarilor

Progres bun

Cursuri de formare a personalului didactic prin accesarea de fonduri structurale

Un numar de 15 cadre didactice participa la cursuri de formare

Ian. 2009

Nu s-a realizat

 

 

 

 

Prioritatea 4:

Dezvoltarea competenţelor profesionale ale resurselor umane din ÎPT

Obiectiv 4.2:

 Facilitarea participării la programe de formare continuă pentru reconversia profesională

Ţinta: 

 Atenuarea impactului restrângerilor de activitate asupra profesorilor din şcoală

Context:

Schimbările accelerate introduse de reformele din învăţământ, pe de o parte, şi cele din mediul economic şi social, pe de altă parte, impun un efort susţinut de adaptare din partea profesorilor.

Participarea profesorilor la stagii de formare este necesară în vederea asigurării unei dimensiuni europene procesului instructiv-educativ.

În practica profesorilor se constată nevoia dezvoltării competenţelor metodice şi de specialitate necesare atât noilor abordări în relaţia cu elevul cât şi în proiectarea şi aplicarea în parteneriat a curricumului.

Plan de măsuri 2009/2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

Rezultate obtinute

Observatii

Anticiparea evoluţiei pe termen lung, ţinând cont de efectele combinate ale reducerii populaţiei şcolare şi restructurării planurilor de şcolarizare pentru adaptarea la nevoile de calificare

Set de măsuri pentru atenuarea impactului

Anual

Planul de scolarizare propus

Progres satisfacator

Facilitarea mobilităţii în cadrul sistemului în ceea ce priveşte încadrarea profesorilor

Set de recomandări înaintate ISJ, MEC

Mai 2010

Mobilitatea se realizeaza la nivelul ISJ

Progres satisfacator

Sprijinirea profesorilor pentru a urma cursuri postuniversitare/masterate pentru a 2-a specializare

Participă toţi profesorii interesaţi

(lista profesori interesaţi)

Anual

4 profesori au participat la cursuri postuniversitare/masterate

Progres satisfacator

 

 

 

Prioritatea 5:

 Dezvoltarea şi diversificarea parteneriatului social  în ÎPT

Obiectivul 5.1:

Dezvoltarea,diversificare şi creşterea eficienţei relaţiilor de parteneriat pentru asistarea deciziei şi furnizarea unor servicii de calitate prin sistemul de ÎPT

Ţinta: 

Până în anul 2010 se vor stabili parteneriate cu agenţi economici pentru fiecare calificare nouă propusă

 

Context: 

Datorită promovării noilor calificări din industria fermentativă, agricultura ecologică , alimentaţie publică, fermier montan şi domeniul tehnic sunt necesare colaborări pentru pregătirea practică a elevilor în unităţi cu specific.Pentru domeniile deficitare sunt încheiate contracte de parteneriat, însă nu sunt satisfăcătoare ( număr mare de elevi la aceeaşi unitate, dotare slabă a firmelor, condiţii de practică improprii), motiv pentru care este importantă lărgirea reţelei de parteneri agenţi economici.

Plan de măsuri 2009/2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

 

Rezultate obtinute

Observatii

 Informare la Camera de Comerţ şi Industrie, la Asociaţiile Patronale, la Direcţia Agricolă

Listă cu numele firmelor, persoanelor de contact, adrese, numere de telefon

 

Sept 2009

Protocoale de colaborare cu 25 agenti economici pentru derularea de proiecte

Progres bun

Contactarea firmelor

 

Întâlniri de lucru pentru stabilirea beneficiilor unui parteneriat

Sept.- Oct 2009

Intalniri cu agentii economici, protocoale

Progres bun

Încheierea protocolului de parteneriat

 

 Acordul părţilor

Sept. –oct 2009

Existenta acordului de parteneriat actualizat

Progres bun

Revizuirea componenţei Consiliului de administraţie prin cooptarea unor reprezentanţi ai agenţilor economici

Cel puţin reprezentantul unui agent economic în Consiliul de administraţie

Sept 2009

Reprezentarea agentilor economici in CA

Progres satisfacator

 Discuţii preliminare în vederea semnării de parteneriate pentru formarea profesorilor

 Întâlniri de lucru pentru stabilirea termenilor unui parteneriat în acest sens

Dec .2009

Nu s-a realizat

 

Îmbunătăţirea organizării examenelor de absolvire

Desfăşurarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale în colaborare cu agenţii economici

 

Iunie 2009

Participarea agentilor economici in comisiile de evaluare a competentelor, lista comisiilor aprobata de ISJ Brasov

Progres bun

 

Monitorizarea parteneriatului social la nivelul şcolii şi adoptarea de măsuri de ameliorare

Harta parteneriatelor

 

Planul de acţiune al Comisiei pentru parteneriate cu agenţi economici

Anual

Harta parteneriatelor, conventii de practica pentru toti elevii

Progres bun

 

 

 

 

Prioritatea 5: 

Dezvoltarea şi diversificarea parteneriatului social în ÎPT

Obiectivul 5.2: 

Diversificarea relaţiilor cu partenerii sociali şi comunitate

 

Ţinta:

Până în 2010 să crem o reţea de cel puţin 10 parteneri sociali din comunitatea locală, organizaţiile sectoriale şi organizaţiile non-guvernamentale şi se vor introduce noi servicii pentru comunitate: asistenţă, consultanţă de specialitate si informare.

 

Context:

 Pentru ca şcoala să fie ancorată mai mult în viaţa comunităţii locale , este necesară dezvoltarea capacităţii de cooperare instituţională între şcoală şi partenerii sociali şi cooptarea în Consiliul de Administraţie a reprezentanţilor acestor parteneri. Datorită diversificării activităţilor din mediul rural, şcoala trebuie să reprezinte un centru de consultanţă pentru comunitatea locală şi să ofere noi servicii.

Plan de  măsuri 2009/2010

Acţiuni

Rezultate aşteptate

Data

 

Rezultate obtinute

Observatii

 Identificarea potentialilor parteneri sociali

 

Identificarea noilor servicii pentru comunitate

 

 

 

 

 

 

 

Promovarea noilor servicii catre comunitate

 

 

Incheierea protocoalelor de parteneriat

 

 

 

 


Organizarea unor activitati si evenimente comune.

 

 


Derulare parteneriate europene ptr. instruirea practică a elevilor

 

 

Listă cu nume, persoanelor de contact, adrese, numere de telefon

Analiza nevoilor

 

 

 

 

 

 

Articole in presa locală, reuniuni tematice

 

 

Protocolul de parteneriat

Procese verbale ale întâlnirilor de lucru

 

 

Plan de activitati in parteneriat

 

 

 

Stagii practice în cadrul proiectelor Leonardo

Sept.-oct.2009

 

 

Sept. 2009

 

 

 

 

 

 

permanent

 

 

 

Nov.2009

 

 

 

Dec.2009

 

 

 

Ian.- iun.2010

 

 

Ian.- iun 2010

 

Protocoale de parteneriat

 

 

 

 

 

 

 

Articole in presa, pliante, reportaje televizate

 

 

 

 

 

Protocoale de parteneriat

 

 

Procese verbale ale claselor

 

 

 

 

 

Nu s-a realizat

Progres bun

 

 

 

 

 

 

Progres bun

 

 

 

 

 

Progres bun

 

 

 

Progres bun

 

 

 

 

 

 

 

Prioritatea 6:

 Asigurarea accesului la ÎPT şi creşterea gradului de cuprindere în educaţie

Obiectivul 6.1:

Facilitarea accesului la educaţie, prevenirea şi reducerea abandonului şcolar

Ţinta: 

Facilitarea accesului la educaţie pentru elevii din categoriile dezavantajate, prevenirea şi reducerea abandonului şcolar

Context: 

Tendinţele la nivel regional indică  o scădere a abandonului şcolar în cazul învăţământului liceal şi profesional.

Rata de cuprindere în educaţie este mai mică în Regiunea Centru decât la nivel naţional.

ÎPT poate răspunde prin măsuri combinate pentru asigurarea accesului la educaţie, servicii de orientare şi consiliere.

Plan de măsuri 2009/2010

Acţiuni

 

Rezultate aşteptate

Data

 

Rezultate obtinute

Observatii

 

Facilitarea mobilităţii elevilor

Transport, internat, burse

Anual

Toti elevii navetisti au primit contravaloarea transportului, 9 elevi au fost cazati in internatul scolii, 56 elevi au primit burse

Progres bun

 

Programe de sprijin pentru elevii care vor să îşi continue studiile prin schimbarea traseului de pregătire

Programe de recuperare şi pregătire

 

Evidenţa transferurilor

 

Permanent

Cereri de transfer, programe de consultatii

Progres satisfacator

Adoptarea unui program de măsuri pentru identificarea şi integrarea elevilor cu CES

Plan de măsuri pentru elevii cu CES

Semestrul I

5 elevi cu CES au fost sub observarea psihologului scolar si a dirigintilor

Progres satisfacator

Oferirea de programe remediale pentru elevii cu dificultăţi de învăţare

Planificări şi planuri de lecţie adaptate

Permanent

Pentru elevii cu CES fiecare profesor a avut programa adaptata

Progres satisfacator

Organizarea de lectorate cu părinţii pentru colaborare în vederea recuperării elevilor

Planificarea consultaţiilor cu părinţii

 

Lectorate

Permanent

Fiecare clasa a organizat 2 lectorate cu parintii, si fiecare diriginte a avut un program pentru intalniri cu parintii, psihologul a avut un program pentru parinti

Progres bun

Iniţierea unui program after-school pentru elevii navetişti, elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate pentru prevenirea abandonului şcolar

Identificarea echipei

Plan de activităţi

Semestrul II

Pentru elevii din internat s-a initiat un program de « meditatii », au fost asistati la pregatirea lectiilor si s-au organizat activitati culturale si sportive pentru acestia

Progres satisfacator

Colaborare cu autorităţile, instituţii specializate, ONG-uri pentru oferirea de asistenţă specializată

Identificarea echipei

Plan de activităţi

Anual

Protocoale de colaborare cu ONG-uri (educatie sanitara, educatie pentru viata sociala etc.)

Progres satisfacator

 

 

                 FISA DE MONITORIZARE INTERNĂ A IMPLEMENTARII PAS

 

 

Unitatea IPT : Colegiul pentru Agricultura si Industrie Alimentara

„Tara Barsei” Prejmer

Data: septembrie 2010                   

 

 

1. Obiective, măsuri monitorizate:

Prioritate 1

Obiectivul: Obiectiv 1.1:

Identificarea nevoilor de calificare

      Măsurile:

-      Consultarea angajatorilor în vederea identificării noilor calificări cerute pe piaţa muncii

-      Efectuarea de sondaje  în rândul absolvenţilor

-      Actualizarea  informaţiilor privind evoluţia pieţei muncii la nivelul judeţului

 

Obiectivul: Obiectiv 1.2:

Adaptarea ofertei pentru formarea profesională iniţială la nevoile de calificare

       Măsurile:

-      Proiectarea planului de şcolarizare

-      Acreditarea pentru noile calificări din planul de şcolarizare

-      Identificarea  echipamentelor necesare formării competenţelor în  noile calificări

-      Aplicarea riguroasă a standardelor de pregătire profesională

-      Identificarea cerinţelor specifice din partea angajatorilor şi elaborarea CDL

-      Elaborarea de materiale auxiliare curriculare

-      Măsuri metodice şi colaborare interdisciplinară pentru consolidarea pregătirii de bază şi a pregătirii tehnice generale, formarea competenţelor antreprenoriale, de mediu etc.

-      Colaborarea şcolilor din reţea pentru planificarea ofertei pe baza unei strategii comune pe termen lung şi pentru calificările care presupun competenţe combinate

 

Obiectivul: Obiectiv 1.3:

Diversificarea serviciilor oferite de şcoală

      Măsurile:

-      Consultarea angajatorilor în vederea identificării nevoilor de formare continua, reconversie profesionala,policalificare pentru agricultura si industrie alimentara

-      Organizare cursuri pentru formare adulti in cele 4 calificari autorizate

Autorizarea scolii pentru formarea adulţilor în calificările: fermier montan, peisagist-floricultor

-      Elaborarea de Curriculum formarea adultilor pentru noile calificări

-      Elaborarea auxiliare curriculare

-      Servicii oferite comunităţii

 

Obiectivul: Obiectiv 1.4:

Asigurarea calităţii serviciilor oferite de şcoală

      Măsurile:

-      Constituirea Comisiei de asigurare a calităţii

-      Elaborarea şi implementarea unui plan de asigurarea calităţii în şcoală

-      Costituirea Comisiei pentru promovarea imaginii şcolii

-      Elaborare materiale de promovare a imaginii şcolii

-      Organizarea şi desfăşurarea unor activităţi de promovare a imaginii şcolii

-      Elaborarea ofertei educaţionale pentru anul şcolar 2010-2011

-      Elaborare, aprobare şi discutarea ofertei de CDŞ, CDL pe profiluri, domenii, calificări şi ani de studii

-      Reţeaua şcolilor Phare/Reţeaua CENTRUM/Reţele sectoriale, tematice

-      Benchmarking

 

Prioritatea 2

Obiectivul: Obiectiv 2.1:

Îmbunătăţirea mecanismelor pentru facilitarea accesului la educaţie şi ocuparea unui loc de muncă

      Măsurile:

-      Proiect  de buget si identificarea surselor de finantare.

-      Planul de formare pentru documentări ştiinţfice

-      Dotare minimală (documente, cărţi)

-      Obţinerea unui post de profesor documentarist, conform metodologiei MEC

 

Obiectivul: Obiectiv 2.2:

Diversificarea activitatilor de informare si consiliere pentru cariera a elevilor.

      Măsurile:

-      Proiectarea şi implementarea unei metodologii pentru investigarea opţiunilor elevilor

-      Identificarea intereselor profesionale si a aptitudinilor elevilor de clasa a IX a

-      Consiliere individuala si de grup pentru cresterea increderii in sine si imbunatatirea abilitatilor cheie

-      Vizite la agenti economici si asistare la activitati de munca

-      Organizarea unor sesiuni de exersare a unor elemente de marketing personal

-      Asistarea elevilor de nivel 1,2,3 pentru identificarea traseelor posibile de educatie si formare profesionala

-      Iniţierea unui program after-school pentru elevii navetişti, elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate

 

Obiectivul: Obiectiv 2.3:

Dobandirea abilitatilor de explorare si planificare a carierei

      Măsurile:

-      Evaluarea intermediara a Acordului de parteneriat

-      Identificarea nevoilor elevilor pentru consiliere si orientare a carierei

-      Identificare viitorilor parteneri

-      Elaborarea Acordului de Parteneriat 2010

-      Activitati de consiliere si orientarea carierei in parteneriat

-      Iniţierea unor acţiuni de tipul Şcoala părinţilor

-      Activitati de orientare si informare profesionala in scoli generale din mediul rural

-      Activitati de consiliere si orientarea carierei in parteneriat

-      Colaborarea şcolilor din reţelele în care este implicată şcoala

 

Prioritatea 3

Obiectivul: Obiectiv 3.1:

 Îmbunătăţirea condiţiilor de învăţare în ÎPT

      Măsurile:

-      Punerea în funcţiune a echipamentelor la atelierele de industrie alimentară

-      Amenajarea spatilor exterioare clinicii veterinare şi popularea acesteia cu animale mici şi de companie

-      Identificare surse de finantare pentru infintarea unui Centru de echitatie

-      Functionare radio scolar

 

Obiectivul: Obiectiv 3.2:

 Modernizarea infrastructurii si dotarea cu echipamente pentru disciplinele din trunchiul comun

      Măsurile:

-      Stabilirea listelor de necesar pentru dotarea laboratoarelor de fizică, chimie, biologie

-      Pregătirea laboratoarelor pentru instalarea echipamentelor

-      Elaborarea unui proiect pentru reabilitarea sălii de sport

-      Identificarea surselor de finanţare pentru reabilitarea sălii de sport (ex. fonduri structurale)

-      Reabilitarea sistemului de încălzire pentru sala de sport

-      Reabilitarea centralei termice si avizare ISCIR

-      Identificare spaţiu pentru amenajarea unei săli festive

-      Extinderea spaţiului destinat activităţilor didactice, lucru pe grupe

-      Functionare optima scoala soferi

-      Amenajarea sălilor pentru circulaţie rutieră

 

Prioritatea 4

Obiectivul: Obiectiv 4.1:

 Dezvoltarea competenţelor metodice şi de specialitate ale pesonalului didactic

      Măsurile:

-      Participarea la stagii de formare prin instituţii acreditate

-      Organizarea de întâlniri metodice

-      Acţiuni de diseminare a achiziţiilor din programe la care au participat profesorii din scoala

-      Schimburi de experienţă cu alte şcoli din reţele

-      Programe în colaborare cu agenţii economici pentru actualizarea competenţelor de specialitate, cu accent pe noile tehnologii

-      Cursuri de formare a personalului didactic prin accesarea de fonduri structurale

 

Obiectivul: Obiectiv 4.2:

 Facilitarea participării la programe de formare continuă pentru reconversia profesională

      Măsurile:

-      Anticiparea evoluţiei pe termen lung, ţinând cont de efectele combinate ale reducerii populaţiei şcolare şi restructurării planurilor de şcolarizare pentru adaptarea la nevoile de calificare

-      Facilitarea mobilităţii în cadrul sistemului în ceea ce priveşte încadrarea profesorilor

-      Sprijinirea profesorilor pentru a urma cursuri postuniversitare/masterate pentru a 2-a specializare

 

Prioritatea 5

Obiectivul: Obiectivul 5.1:

Dezvoltarea,diversificare şi creşterea eficienţei relaţiilor de parteneriat pentru asistarea deciziei şi furnizarea unor servicii de calitate prin sistemul de ÎPT

      Măsurile:

-      Informare la Camera de Comerţ şi Industrie, la Asociaţiile Patronale, la Direcţia Agricolă

-      Contactarea firmelor

-      Încheierea protocolului de parteneriat

-      Revizuirea componenţei Consiliului de administraţie prin cooptarea unor reprezentanţi ai agenţilor economici

-      Discuţii preliminare în vederea semnării de parteneriate pentru formarea profesorilor

-      Îmbunătăţirea organizării examenelor de absolvire

-      Monitorizarea parteneriatului social la nivelul şcolii şi adoptarea de măsuri de ameliorare

 

Obiectivul: Obiectivul 5.2: 

Diversificarea relaţiilor cu partenerii sociali şi comunitate

      Măsurile:

-      Identificarea potentialilor parteneri sociali

-      Identificarea noilor servicii pentru comunitate

-      Promovarea noilor servicii catre comunitate

-      Incheierea protocoalelor de parteneriat

-      Organizarea unor activitati si evenimente comune.

-      Derulare parteneriate europene ptr. instruirea practică a elevilor

 

Prioritatea 6

Obiectivul: Obiectivul 6.1:

Facilitarea accesului la educaţie, prevenirea şi reducerea abandonului şcolar

      Măsurile:

Facilitarea mobilităţii elevilor

Programe de sprijin pentru elevii care vor să îşi continue studiile prin schimbarea traseului de pregătire

Adoptarea unui program de măsuri pentru identificarea şi integrarea elevilor cu CES

Oferirea de programe remediale pentru elevii cu dificultăţi de învăţare

Organizarea de lectorate cu părinţii pentru colaborare în vederea recuperării elevilor

Iniţierea unui program after-school pentru elevii navetişti, elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate pentru prevenirea abandonului şcolar

Colaborare cu autorităţile, instituţii specializate, ONG-uri pentru oferirea de asistenţă specializată

 

2. Obiective, măsuri nemonitorizate:

 

NU E CAZUL

Cauzele nerealizării monitorizării:

 

 

 

 

3. Precizaţi sub formă de rezumat  principalele constatări pe care le-aţi făcut în urma activităţilor de monitorizare internă şi autoevaluare desfăşurate până la această dată.

 

 

-      PAS-ul este revizuit anual şi este în concordanţă cu PLAI şi PRAI

-      echipele din şcoală sunt eficiente în elaborarea proiectelor şi a planurilor de acţiune pe departamente

-      se dezvoltă şi se menţin permanent parteneriate şi colaborări eficiente cu toţi actorii implicaţi

-      comunicare foarte bună în cadrul organizaţiei

-      personal calificat şi interesat de formarea continuă

-      baza materială corespunzătoare standardelor actuale

-      programele de învăţare sporesc valoarea învăţării prin activităţi practice

-      sunt clar definite metodele de continuare a studiilor

-      programele de învăţare au caracter social, promovând egalitatea şanselor

-      elevii primesc sprijin pentru căutarea informaţiilor şi pentru înţelegerea acestora

-      elevii au acces la informaţii, au parte de confidenţialitate

-      elevii primesc consiliere pe toată perioada anului şcolar pentru rezolvarea problemelor şi pentru prevenirea abandonului şcolar

-      cadrele didactice stabilesc relaţii de lucru şi comunicare cu elevii

-      există o bază de date privind datele personale ale elevilor

-      orientarea şi consilierea elevilor are loc permanent

-      excursii tematice pentru orientarea carierei-universităţi, agenţi economici

-      organizarea zilelor şcolii

-       personalul de conducere este implicat în mod activ în procesul de autoevaluare, proces care este efectuat împreună cu întregul personal

-      se stabilesc proceduri de dezvoltare a punctelor tari, de rezolvare a punctelor slabe şi de implementare a îmbunătăţirilor

-      elevii sunt implicaţi în procesul de analiză, raportare şi îmbunătăţire

 

 

3.1.Prezentaţi pe scurt acele aspecte care înregistrează un progres bun în mod special. 

Scrieţi concluziile dumneavoastră pentru fiecare măsură şi ţintă vizată.

 

 

Concluzii:

-      comunicarea la nivelul organizaţiei este foarte bună

-      se dezvoltă şi se menţin parteneriate şi colaborări

-      baza materială corespunzătoare standardelor de pregătire profesională

-      personal calificat şi deschis la formare

-      proiecte internaţionale

-      autorizare pentru formarea adulţilor

-      activităţi extraşcolare şi extracurriculare

-      participare activă la viaţa comunităţii

-      centru de documentare şi informare modern

-      clinică veterinară

 

3.2.Enumeraţi acele aspecte al căror progres este întârziat şi care necesită intervenţii ameliorative:

 

 

Cauze identificate:

-      reteaua scolilor PHARE sau alte retele intre scoli nu a functionat deoarece exista o inertie la nivelul scolilor

-      autorizarea pentru calificarile din PAS nu s-a realizat deoarece nu au fost cereri pentru acestea(se va face o mai mare publicitate)

-      programul afterschool nu s-a realizat deoarece nu s-a aratat interes din partea parintilor

-      reabilitarile nu s-au realizat deoarece nu exista fonduri la Primaria Prejmer

 

Concluzii:

-      nu există o bază de date privind monitorizarea absolvenţilor

-      partenerii sociali şi agenţii economici nu sunt foarte implicaţi

-      programe şcolare proiectate la nivel naţional şi sunt mult prea stufoase

-      se vor depune alte proiecte in functie de apelurile la programele FSE, Leonardo si altele

-      se vor identifica alte calificari pe piata muncii unde este nevoie de formare

 

 

4.    Aprecierea dumneavoastră generală privind progresul în îndeplinirea acţiunilor:

 

-      şcoala oferă condiţii optime în vederea desfăşurării procesului instructiv educativ

-      activitatea este evaluată şi monitorizată în permanenţă

-      procesul de evaluare are ca rezultat stabilirea unor proceduri şi planuri de acţiune

-      Comisia pentru Asigurarea Calităţii are rapoarte de activitate, procese verbale

-      planurile de activitate ale catedrelor cuprind activităţi privind calitatea, învăţarea centrată pe elev, folosirea stilurilor de învăţare, planuri de lecţie etc.

-      şcoala are în derulare proiecte internaţionale în care sunt implicaţi atât elevi cât şi profesori

-      şcoala are foarte multe colaborări cu diverşi parteneri sociali şi agenţi economici

-      colaborari foarte eficiente cu ISJ, CCD, Universităţi,

-      şcoala este autorizată pentru formarea adulţilor

-      şcoala este implicată în programe ale MEC, ISJ etc.

-      activităţi extraşcolare, extracurriculare şi de binefacere

-      personalul didactic este deschis pentru formarea continuă

-      şcoala are în vedere atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea resurselor umane şi oferirea de condiţii deosebite pentru instruirea elevilor

 

4.1. Aprecierea generală:

 

Menţionaţi în căsuta alăturată una din următoarele măsuri pentru aprecierea generală

 

0 = nici un progres  

1= progres întârziat  

2 = progres satisfăcător  

3 = progres bun

 

 

 

3

4.2. Justificare:

-      valorile şi normele sunt înţelese de majoritatea angajaţilor şcolii

-      şcoala are echipe de lucru pentru anumite comisii care elaborează planuri de lucru, programe şi proiecte

-      majoritatea personalului este responsabil şi furnizează dovezi referitoare la punctele tari şi punctele slabe

-      elevii şi profesorii sunt implicaţi în procesul de management al calităţii

-      este monitorizată activitatea în toate sectoarele din şcoală

-      rezultatele elevilor sunt evaluate în mod regulat

-      politicile şi procedurile care au fost elaborate până în prezent sunt respectate de tot personalul

-      toate problemele şi solicitările sunt rezolvate în timp util

-      responsabilii ariilor curriculare şi a comisiilor din şcoală întocmesc planuri operaţionale, raport de autoevaluare pentru fiecare comisie şi propun un plan de îmbunătăţre pentru punctele slabe identificate

-      personalul de conducere acţionează eficient si continuu pentru îmbunătăţirea rezultatelor şi a procesului instructiv educativ

-      se dezvoltă permanent parteneriate şi colaborări cu factorii interesaţi

-      şcoala oferă condiţii optime pentru desfăşurarea procesului instructiv-educativ

-      programele de învăţare sporesc valoarea învăţării prin activităţi practice

-      sunt clar definite metodele de continuare a studiilor

-      programele de învăţare au caracter social, promovând egalitatea şanselor

-      elevilor le sunt puse la dispoziţie informaţii despre toate programele de învăţare existente

-      elevii sunt sprijiniţi în problemele personale, de învăţare, de orientare şi progres

-      elevii sunt evaluaţi corect şi primesc feedback privind progresul realizat

-      cadrele didactic efolosesc măsuri eficiente pentru a promova şansele şi a descuraja discriminarea elevilor

-      profesorii folosesc o gamă variată de strategii pentru a răspunde nevoilor elevilor

-      sunt utilizate proceduri eficiente pentru evaluarea elevilor şi acestea sunt discutate de către toţi factorii interesaţi

-      certficarea este în conformitate cu legislaţia în vigoare

-      cadrele didactice sunt implicate activ în evaluarea şi certificarea competenţelor elevilor

-      performanţa este analizată pe baza factorilor externi şi interni

-      rapoartele de autoevaluare sunt discutate şi aprobate de către conducerea şcolii iar raportul de autoevaluare este trimis către ISJ Braşov

-      toţi membrii personalului sunt implicaţi în procesul de îmbunătăţire continuă a calităţii, primesc informaţii şi feedback în legătură cu rezultatele procesului de autoevaluare

   

 

5. Măsuri propuse pentru ameliorarea deficienţelor constatate în implementarea PAS

-      informarea cu privire la aşteptările şi nevoile agenţilor economici

-      optimizarea prelucrarii  informaţiilor din mediul intern şi extern în vederea planificării, dezvoltării şi implementării strategiilor;

-      dezvoltarea activitatilor de promovare a imaginii scolii 

-      adecvarea acţiunilor de îndrumare a elevilor în contextul schimbărilor legislative în ceea ce priveşte evaluarea şi certificarea

-      adecvarea analizei  mediului intern şi extern la schimbarile sociale si politice actuale

-      atragerea unor noi parteneriate: cu reprezentanţii comunităţii locale, cu agenţi economici

-      intalniri periodice cu parintii si functionarea Comitetului de parinti

-      o mai buna funtionare a retelelor scolare, planuri comune etc.

-      obtinerea de fonduri pentru reabilitarea salii de sport(proiecte)

 

     
Acasa | Despre noi | Galerie foto | Proiecte | Parteneri | Noutati | Contact
Copyright © 2012 Adrian Cioiu
Colegiul pentru Agricultură si Industrie Alimentară „Țara Bârsei „ Prejmer - Brasov - Toate drepturile rezervate.