Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
Proiectul Leonardo
(LLP-LdV/IVT/2007/RO/nr. 186)desfasurat
intre Licee Agricole Prive Tricastin-Baronnies si Colegiul pentru Agricultura
si Industrie Alimentara "Tara Barsei" Prejmer a avut drept scop dobindirea
de noi cunostinte si abilitati practice privind metodele si tehnologiile
moderne in turismul ecvestru, prin organizarea instruirii practice in
parteneriat european si familiarizarea elevilor cu practicile U.E. in
domeniul cresterii cailor si ciinilor si largirea gamei de servicii turistice.
Proiectul Leonardo da Vinci -
EQuals (LLP-LdV/2008/VETPRO nr. 184) Asigurarea calitatii este unul din subiectele centrale in contextul recentei reforme educationale, si conceptul de calitate a devenit unul dintre conceptele cele mai la moda in terminologia educationala contemporana. Pentru a ne asigura ca orice persoana care lucreaza intr-o scoala e implicata in invatarea continua, managerul trebuie sa inteleaga clar cum invata profesorii – luand in considerare ca restul profesorilor stiu cum invata elevii lor. Dezvoltarea profesionala cere planificare atenta si dezvoltarea unui ethos care incurajeaza invatarea pe parcursul intregii vieti – invatarea relationala pentru profesori si elevii lor.
Proiecte
2010 - 2010 Aceasta pagina va prezinta o serie de proiecte finalizate sau in curs de finalizare.
Management de calitate, pentru o scoala de calitate
Asigurarea calitatii este unul din subiectele centrale in contextul
recentei reforme educationale, si conceptul de calitate a devenit unul
dintre conceptele cele mai la moda in terminologia educationala contemporana.
Pentru a ne asigura ca orice persoana care lucreaza intr-o scoala e
implicata in invatarea continua, managerul trebuie sa inteleaga clar
cum invata profesorii - luand in considerare ca restul profesorilor
stiu cum invata elevii lor.
Dezvoltarea profesionala cere planificare atenta si dezvoltarea unui
ethos care incurajeaza invatarea pe parcursul intregii vieti - invatarea
relationala pentru profesori si elevii lor.
Acest proiect, respectiv schimbul de experienta la Holstebro Tekniske
Skole, Danemarca, s-a inglobat scopului propus mai sus, parte din aceasta
invatare este inclusa in viata scolii, imbogateste ambianta si transforma
scoala intr-un loc plin de energie si entuziasm.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
Grupul tinta al proiectului a fost constituit din 8 profesori iar tintele
au fost:
- colectarea de date pentru intelegerea
sistemului de calitate la nivelul sistemului educational danez
- compararea, adaptarea si dezvoltarea
de instrumente, proceduri care incurajeaza colaborarea si imbunatatesc
comunicarea cu partenerii
sociali
- identificare cai, metode de atingere
a seturilor de obiective si evaluare rezultate
- identificarea ariilor care necesita
imbunatatire prin comparatie cu Holstebro Tekniske Skole
- elaborarea de instrumente si proceduri
aplicabile in sistemul romanesc de educatie luand in considerare experienta
daneza in domeniul asigurarii
calitatii
Luand in considerare structura si elementele comune ale oricarui sistem
de asigurare a calitatii - Plan-Do-Check - Act si nevoia pentru o mai
stransa legatura intre teorie si practica cei 8 beneficiari ai proiectului
: Alexandra Matei- director adjunct, Maria Ionascu, Victoria Cotrus,
Elena Cristina Dobos, Roxana Gratiela Macinic, Camelia Elena Sacui,
Cornelia Popa, Monica Ana Radu, profesori in cadrul Colegiului pentru
Agricultura si industrie alimentara Tara Barsei, implicati in Comisia
de Asigurare a Calitatii au participat la diferite activitati, conform
programului de lucru.
Rezultatele schimbului de experienta, concretizate in primul rand prin
portofoliile de proceduri si instrumente gata sa fie folosite vorbesc
de la sine despre reusita proiectului.
Mai mult, dezvoltarea competentelor profesorilor in domeniul managementului
calitatii procesului educational se constituie in valoare adaugata proiectului.
Un alt rezultat este constituirea in urma diseminarii la nivel ISJ Brasov,
a unei retele de benchmarking a scolilor tehnice, urmare directa a schimbului
de experienta la Holstebro Tekniske Skole Danemarca a profesorilor din
scoala noastra. Modul in care functioneaza aceasta retea este urmatorul
: constituirea unui consiliu de asigurare a calitatii, stabilirea unui
plan comun de actiune pentru asigurare a calitatii, elaborarea de chestionare
comune pentru scolile din retea, chestionare care se vor adresa elevilor,
parintilor, agentilor economici, interpretarea comparativa a rezultatelor,
elaborarea unui plan de actiune comun pe retea si apoi a celor pe scoala.
Competentele pofesorilor implicati in schimbul de experienta au fost
validate prin primirea unui certificat de participare la mobilitate
si validate prin certificatul Mobilipass. Competentele lingvistice ale
participantilor sunt inscrise in pasaportul lingvistic individual.
Proiectul s-a adresat Comisiei pentru Asigurarea Calitatii si monitorilor
de calitate din scoala noastra. Aceasta comisie a fost aleasa în Consiliul
Profesoral si Consiliul de Administratie al scolii si este coordonata
de catre directorul adjunct.
Institutia de primire, Colegiul Tehnic Holstebro Danemarca, este un
partener mai vechi al scolii noastre. Având cunostinta despre experienta
pe care aceasta scoala o are si despre seriozitatea de care da dovada
în derularea proiectelor internationale am solicitat sa devina partenerii
nostri în acest proiect si au acceptat sa ne împartaseasca din experienta
lor privind asigurarea calitatii în educatie.
Ei au o experienta vasta in domeniul inovarii si a asigurarii calitatii,
in implementarea de programe de formare in cooperare cu autoritati publice,
cu intreprinderi, cu organizatii si alte scoli.
Diseminarea s-a desfasurat pe parcursul lunii iunie 2008. Asfel, s-au
intocmit mape care contin materialele realizate in cadrul proiectului
si care constituie exemple de buna practica pentru colegii din scoala
si din alte scoli
Rezultate:
- 8 profesori cu competente dezvoltate in domeniul managementului
calitatii procesului educational
- portofolii cu proceduri si instrumente pentru imbunatatirea implementarii
sistemului de asigurare a calitatii in scoala noastra
- portofolii utilizate de catre Comisia pentru Asigurarea Calitatii
si monitorii de calitate din scoala
- portofoliile au fost facute publice catre colegii din alte licee
prin ISJ Brasov
Impact asupra institutiei
- contributie la dezvoltarea dimensiunii europene in cadrul politicii
scolii
- imbunatatirea activitatii tuturor compartimentelor din scoala
- imbunatatirea Planului de Actiune al scolii
- proces educational de calitate in scoala
- cresterea prestigiului scolii
Impact asupra comunitatii
- seminariile de diseminare a proiectului si mapele de materiale
constituie exemple de buna practica pentru scolile participante la diseminare
- materialele elaborate in cadrul proiectului sunt un prim pas
in lucrul cu toti actorii implicati in buna desfasurare a activitatilor
comisiei pentru evaluare si asigurare a calitatii in scoala: comunitate
locala, agenti economici, parinti si alti parteneri sociali
- constituirea unei retele de benchmarking dupa modelul danez,
menita sa imbunatateasca performanta si relevanta scolilor implicate
REZULTATE OBTINUTE DE FIECARE PARTICIPANT
Profesionale
Toti participantii si-au imbunatatit competentele profesionale legate
de munca lor in comisia de asigurare a calitatii, prin input-ul obtinut
in mobilitate Lingvistice
Folosirea limbii engleze pe tot parcursul mobilitatii a dus la inmbunatatirea
competentelor lingvistice ale participantilor dupa cum reiese din pasaportul
lingvistic Sociale
Lucrul in echipa si interactiunea cu expertii danezi a dus la imbunatatirea
competentelor sociale Interculturale
Deoarece mobilitatea a avut loc intr-o alta tara, cu o cultura diferita,
este evidenta imbunatatirea competentelor interculturale ale fiecarui
participant la stagiu Adaptabilitate (rezolvarea problemelor, munca in echipa, )
Toti participantii au lucrat bine in echipa, s-au adaptat locului si
sarcinilor de lucru Folosirea TIC
Toti participantii au folosit TIC pe timpul stagiului: pentru elaborare
materiale, completare fise feedback, internet, completare raport de
stagiu
Aplicabilitate:
- Promovarea sanselor egale pentru barbati si femei
- Promovarea integrarii pe piata muncii
- Promovarea integrarii sociale (tineri dezavantajati, persoane
cu nevoi speciale)
- Formarea specialistilor si a expertilor în resurse umane
- îmbunatatirea cunostintelor legate de diferite sisteme de formare
- transferul de bune practice în furnizarea de servicii de formare
- dezvoltarea competentelor lingvistice în domeniul VET
- dobândirea de know-how în domeniul TIC.
Urmare a acestui proiect dorim sa initiem o retea de benchmarking intre
scolile VET, indiferent de domeniu!