bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

home page
about us
services
 
products
contacts
                             

Proiectul Leonardo (LLP-LdV/IVT/2007/RO/nr. 186)
desfasurat intre Licee Agricole Prive Tricastin-Baronnies si Colegiul pentru Agricultura si Industrie Alimentara "Tara Barsei" Prejmer a avut drept scop dobindirea de noi cunostinte si abilitati practice privind metodele si tehnologiile moderne in turismul ecvestru, prin organizarea instruirii practice in parteneriat european si familiarizarea elevilor cu practicile U.E. in domeniul cresterii cailor si ciinilor si largirea gamei de servicii turistice.

Proiectul Leonardo da Vinci - EQuals (LLP-LdV/2008/VETPRO nr. 184)
Asigurarea calitatii este unul din subiectele centrale in contextul recentei reforme educationale, si conceptul de calitate a devenit unul dintre conceptele cele mai la moda in terminologia educationala contemporana.     Pentru a ne asigura ca orice persoana care lucreaza intr-o scoala e implicata in invatarea continua, managerul trebuie sa inteleaga clar cum invata profesorii – luand in considerare ca restul profesorilor stiu cum invata elevii lor. Dezvoltarea profesionala cere planificare atenta si dezvoltarea unui ethos care incurajeaza invatarea pe parcursul intregii vieti – invatarea relationala pentru profesori si elevii lor.

Proiecte 2010 - 2010
Aceasta pagina va prezinta o serie de proiecte finalizate sau in curs de finalizare.



Management de calitate, pentru o scoala de calitate


Asigurarea calitatii este unul din subiectele centrale in contextul recentei reforme educationale, si conceptul de calitate a devenit unul dintre conceptele cele mai la moda in terminologia educationala contemporana.
Pentru a ne asigura ca orice persoana care lucreaza intr-o scoala e implicata in invatarea continua, managerul trebuie sa inteleaga clar cum invata profesorii - luand in considerare ca restul profesorilor stiu cum invata elevii lor.
Dezvoltarea profesionala cere planificare atenta si dezvoltarea unui ethos care incurajeaza invatarea pe parcursul intregii vieti - invatarea relationala pentru profesori si elevii lor.
Acest proiect, respectiv schimbul de experienta la Holstebro Tekniske Skole, Danemarca, s-a inglobat scopului propus mai sus, parte din aceasta invatare este inclusa in viata scolii, imbogateste ambianta si transforma scoala intr-un loc plin de energie si entuziasm.
                     

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Grupul tinta al proiectului a fost constituit din 8 profesori iar tintele au fost:

- colectarea de date pentru intelegerea sistemului de calitate la nivelul sistemului educational danez
- compararea, adaptarea si dezvoltarea de instrumente, proceduri care incurajeaza colaborarea si imbunatatesc comunicarea cu partenerii sociali
- identificare cai, metode de atingere a seturilor de obiective si evaluare rezultate
- identificarea ariilor care necesita imbunatatire prin comparatie cu Holstebro Tekniske Skole
- elaborarea de instrumente si proceduri aplicabile in sistemul romanesc de educatie luand in considerare experienta daneza in domeniul asigurarii calitatii
Luand in considerare structura si elementele comune ale oricarui sistem de asigurare a calitatii - Plan-Do-Check - Act si nevoia pentru o mai stransa legatura intre teorie si practica cei 8 beneficiari ai proiectului : Alexandra Matei- director adjunct, Maria Ionascu, Victoria Cotrus, Elena Cristina Dobos, Roxana Gratiela Macinic, Camelia Elena Sacui, Cornelia Popa, Monica Ana Radu, profesori in cadrul Colegiului pentru Agricultura si industrie alimentara Tara Barsei, implicati in Comisia de Asigurare a Calitatii au participat la diferite activitati, conform programului de lucru.
Rezultatele schimbului de experienta, concretizate in primul rand prin portofoliile de proceduri si instrumente gata sa fie folosite vorbesc de la sine despre reusita proiectului.
Mai mult, dezvoltarea competentelor profesorilor in domeniul managementului calitatii procesului educational se constituie in valoare adaugata proiectului.
Un alt rezultat este constituirea in urma diseminarii la nivel ISJ Brasov, a unei retele de benchmarking a scolilor tehnice, urmare directa a schimbului de experienta la Holstebro Tekniske Skole Danemarca a profesorilor din scoala noastra. Modul in care functioneaza aceasta retea este urmatorul : constituirea unui consiliu de asigurare a calitatii, stabilirea unui plan comun de actiune pentru asigurare a calitatii, elaborarea de chestionare comune pentru scolile din retea, chestionare care se vor adresa elevilor, parintilor, agentilor economici, interpretarea comparativa a rezultatelor, elaborarea unui plan de actiune comun pe retea si apoi a celor pe scoala.
Competentele pofesorilor implicati in schimbul de experienta au fost validate prin primirea unui certificat de participare la mobilitate si validate prin certificatul Mobilipass. Competentele lingvistice ale participantilor sunt inscrise in pasaportul lingvistic individual.
Proiectul s-a adresat Comisiei pentru Asigurarea Calitatii si monitorilor de calitate din scoala noastra. Aceasta comisie a fost aleasa în Consiliul Profesoral si Consiliul de Administratie al scolii si este coordonata de catre directorul adjunct.
Institutia de primire, Colegiul Tehnic Holstebro Danemarca, este un partener mai vechi al scolii noastre. Având cunostinta despre experienta pe care aceasta scoala o are si despre seriozitatea de care da dovada în derularea proiectelor internationale am solicitat sa devina partenerii nostri în acest proiect si au acceptat sa ne împartaseasca din experienta lor privind asigurarea calitatii în educatie.
Ei au o experienta vasta in domeniul inovarii si a asigurarii calitatii, in implementarea de programe de formare in cooperare cu autoritati publice, cu intreprinderi, cu organizatii si alte scoli.
Diseminarea s-a desfasurat pe parcursul lunii iunie 2008. Asfel, s-au intocmit mape care contin materialele realizate in cadrul proiectului si care constituie exemple de buna practica pentru colegii din scoala si din alte scoli

Rezultate:

      - 8 profesori cu competente dezvoltate in domeniul managementului calitatii procesului educational
      - portofolii cu proceduri si instrumente pentru imbunatatirea implementarii sistemului de asigurare a calitatii in scoala noastra
      - portofolii utilizate de catre Comisia pentru Asigurarea Calitatii si monitorii de calitate din scoala
      - portofoliile au fost facute publice catre colegii din alte licee prin ISJ Brasov

Impact asupra institutiei
      - contributie la dezvoltarea dimensiunii europene in cadrul politicii scolii
      - imbunatatirea activitatii tuturor compartimentelor din scoala
      - imbunatatirea Planului de Actiune al scolii
      - proces educational de calitate in scoala
      - cresterea prestigiului scolii

Impact asupra comunitatii
      - seminariile de diseminare a proiectului si mapele de materiale constituie exemple de buna practica pentru scolile participante         la diseminare
      - materialele elaborate in cadrul proiectului sunt un prim pas in lucrul cu toti actorii implicati in buna desfasurare a activitatilor         comisiei pentru evaluare si asigurare a calitatii in scoala: comunitate locala, agenti economici, parinti si alti parteneri sociali
      - constituirea unei retele de benchmarking dupa modelul danez, menita sa imbunatateasca performanta si relevanta scolilor         implicate

REZULTATE OBTINUTE DE FIECARE PARTICIPANT

Profesionale
Toti participantii si-au imbunatatit competentele profesionale legate de munca lor in comisia de asigurare a calitatii, prin input-ul obtinut in mobilitate
Lingvistice
Folosirea limbii engleze pe tot parcursul mobilitatii a dus la inmbunatatirea competentelor lingvistice ale participantilor dupa cum reiese din pasaportul lingvistic
Sociale
Lucrul in echipa si interactiunea cu expertii danezi a dus la imbunatatirea competentelor sociale
Interculturale
Deoarece mobilitatea a avut loc intr-o alta tara, cu o cultura diferita, este evidenta imbunatatirea competentelor interculturale ale fiecarui participant la stagiu
Adaptabilitate (rezolvarea problemelor, munca in echipa,…)
Toti participantii au lucrat bine in echipa, s-au adaptat locului si sarcinilor de lucru
Folosirea TIC
Toti participantii au folosit TIC pe timpul stagiului: pentru elaborare materiale, completare fise feedback, internet, completare raport de stagiu

Aplicabilitate:
      - Promovarea sanselor egale pentru barbati si femei
      - Promovarea integrarii pe piata muncii
      - Promovarea integrarii sociale (tineri dezavantajati, persoane cu nevoi speciale)
      - Formarea specialistilor si a expertilor în resurse umane
      - îmbunatatirea cunostintelor legate de diferite sisteme de formare
      - transferul de bune practice în furnizarea de servicii de formare
      - dezvoltarea competentelor lingvistice în domeniul VET
      - dobândirea de know-how în domeniul TIC.

Urmare a acestui proiect dorim sa initiem o retea de benchmarking intre scolile VET, indiferent de domeniu!

Acasa | Despre noi | Galerie foto | Proiecte | Parteneri | Noutati | Contact
Copyright © 2012 Adrian Cioiu
Colegiul pentru Agricultură si Industrie Alimentară „Țara Bârsei „ Prejmer - Brasov - Toate drepturile rezervate.